Sony nie chce konkurować ceną...

Sony nie chce konkurować ceną...07.09.2012 07:00
Sony Xperia Tablet S | fot. Komórkomania
Michał Brzeziński

W świecie tabletów producent może obrać dwie drogi: postawić na najwyższą jakość lub być konkurencyjnym cenowo. Sony zdradza, że druga opcja zupełnie go nie interesuje, a celem firmy jest znalezienie się w miejscu okupowanym obecnie przez Samsunga.

Japończycy pokazali sporo nowości podczas targów IFA - trzy smartfony oraz tablet z serii Xperia. A to wszystko, zgodnie z tradycją, trochę za późno.

Początek roku, impreza CES w Las Vegas. Zewsząd dochodzą głosy o Snapdragonach S4 i czterordzeniowych układach, które w końcu miały trafić do smartfonów. A Sony wybija się z tłumu... prezentując flagowca ze "starym" układem Qualcomma. Oczywiście Xperia S miała inne zalety, czyli wyświetlacz i aparat, ale zastosowane układy nie mogły konkurować z najlepszymi.

Na targach MWC pokazano najnowsze smartfony ze Snapdragonem S4 lub Tegrą 3, a na odpowiedź japońskiego producenta przyszło nam czekać aż 6 miesięcy.

Oczywiście Sony broni się nakładką, którą osobiście uznaję za jedną z najlepszych i najbardziej zoptymalizowanych. Tyle że jak pokazuje rynek, to nie wystarcza i sprzedają się przede wszystkim telefony z najnowszą technologią i największą liczbą rdzeni.

Idealnym przykładem tego, jak spóźnia się Sony, jest Xperia Tablet S. Tegra 3, 10-calowy wyświetlacz z rozdzielczością 1280 x 800 itd. - to wszystko już od dawna jest na rynku. A cena tego nie pokazuje. Za modele o pojemności 16, 32 i 64 GB trzeba zapłacić odpowiednio 399, 499 i 599 dol.

Pomijając absurdalny skok cenowy za dodatkową pamięć wewnętrzną, tanio nie jest. Zwłaszcza że Transformera TF300 w wersji 32 GB można kupić taniej niż Xperię Tablet S w najbardziej ubogiej opcji. I nie sądzę, żeby odporność na zachlapanie wodą była mocnym argumentem.

Co na to Sony? Wiceprezes firmy, Kunimasa Suzuki, stwierdził:

Nie rozważamy konkurowania pod względem ceny.

Sony ma jedno zadanie: dotrzeć tam, gdzie obecnie jest Samsung, czyli zostać najlepiej prosperującym producentem urządzeń z Androidem. Intencje nie zaskakują, ale czy podążanie podobną drogą co Samsung ma sens?

Japończycy chyba wychodzą z założenia, że skoro tablety z serii Galaxy Tab sprzedawały się bardzo dobrze (oczywiście jak na tablety z Androidem), a przy tym nie były tańsze od konkurencji, to im też się musi udać.

Problem w tym, że Samsung jest postrzegany inaczej. W ostatnim czasie wydaje ogromne pieniądze na marketing, co w połączeniu z udanymi produktami sprawiło, że jest rozpoznawalną marką w świecie telefonów.

A Sony? Chociaż budzi sympatię wielu osób, to tylko część z nich rzeczywiście wybiera produkty z Japonii.

Xperia Tablet S nie obroni się sam, ponieważ już jest w tyle pod kilkoma względami. Rozumiem, że Sony chce przedłożyć jakość nad cenę, ale na razie mu to nie wychodzi. Pewnie dlatego, że ta jakość jest jakością sprzed kilku miesięcy, a samo oprogramowanie nie wystarczy.

Tablet zapewne zginie w tłumie, ale przynajmniej nowe smartfony zapowiadają się trochę lepiej.

Źródło: AndroidPolice

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.