Sony chce być trzecim producentem smartfonów. Ma szanse?

Sony chce być trzecim producentem smartfonów. Ma szanse?04.03.2013 15:00
Sony Xperia Tablet Z
Tomasz Hamryszak

Rynek smartfonów zdominowany jest przez Samsunga i Apple’a. Obaj gracze zagarnęli dla siebie łącznie ponad połowę udziałów okopując jednocześnie tak silnie dwa pierwsze miejsca, że konkurencja w najbliższym czasie planuje walkę jedynie o ostatnie miejsce na podium.

Wyniki sprzedaży smartfonów w całym roku 2012 wykazały ogromną przewagę Apple’a i Samsunga nad pozostałą konkurencją. Obie firmy mają łącznie 52% udziałów na rynku, pozostali producenci są daleko w tyle. Trzecia lokata wciąż pozostaje do zdobycia, gdyż w ubiegłym roku nikomu nie udało się wypracować na tyle silnej pozycji, aby mogła być ona niezagrożona przez dłuższy czas. Niespodziewanie, na zakończenie czwartego kwartału, bardzo dobra sprzedaż Huaweia, pozwoliła zająć mu na chwilę obecną trzecie miejsce z wynikiem 4,9 % udziałów.

[solr id="komorkomania-pl-150230" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4298,fullhd-na-48-calowym-ekranie-czyli-sony-xperia-c670x" _mphoto="sony-xperia-c670x-640x60-747e582.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3617[/block]

Tuż za podium uplasowało się Sony Communication Mobile (4,5%), którego prezes, Kunimasa Suzuki, na breafingu w Tokio złożył deklarację, że jego firma zamierza zająć trzecią pozycję w światowej sprzedaży smartfonów. Czy Japończycy rzeczywiście mają szansę uplasować się tuż za Samsungiem i Apple’em?

Zadaniem Sony jest wyprzedzenie Huaweia, którego sprzedaż opiera się na rynku chińskim i tanich Androidach, które pozwoliły mu wypracować tak wysoką pozycję. To jednak nie koniec trudności Japończyków. Po piętach depcze im także ZTE (4,3% udziałów), które również wypracowuje sobie coraz mocniejszą pozycję w Chinach i podobnie jak Huawei zdobywa sobie kolejne rzesze użytkowników dzięki tanim smartfonom.

[solr id="komorkomania-pl-149906" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4304,sony-xperia-z-test" _mphoto="sony-xperia-z-1-149906-2-5f3913c.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3618[/block]

Sony informowało wcześniej, że firma skupi się głownie na zaawansowanych smartfonach. Jeśli więc producent nie zadba o odpowiednią promocję modelu Xperia Z, to wątpię, aby Japończykom choć w po części udało się powtórzyć sukces Apple’a. Jeśli tak się nie stanie to firma nie tylko przegra walkę z Chińczykami o trzecie miejsce, ale także może zostać zepchnięta na piątą lokatę.

Producent koncentrując się na high-endowych modelach, nie może także zapomnieć o budżetowych smartfonach, będących motorem napędowym w chwili obecnej. Japończycy mają spore portfolio inteligentnych telefonów z Androidem dla mniej zamożnych,a  w przyszłości mogą sięgnąć także po jeszcze tańsze rozwiązania. Z tym jednak, że według wcześniejszych zapowiedzi, Sony dopiero na początku 2014 roku wprowadzi do sprzedaży pierwsze tanie komórki z Firefox OS.

Źródło: PhoneArenaReuters

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.