Sony Ericsson: jesteśmy biedni, ale będziemy walczyć o rynek...

Sony Ericsson: jesteśmy biedni, ale będziemy walczyć o rynek...03.10.2011 15:00
Xperia Play
Paweł Żmuda

Ostatnio Tomek informował o opinii firmy Sony Ericsson na temat platformy Windows Phone rozwijanej przez Microsoft. W wywiadzie udzielonym dziennikarzom "The Wall Street Journal" Bert Nordberg wypowiedział się również na inne ciekawe tematy. Jakie?

Ostatnio Tomek informował o opinii firmy Sony Ericsson na temat platformy Windows Phone rozwijanej przez Microsoft. W wywiadzie udzielonym dziennikarzom "The Wall Street Journal" Bert Nordberg wypowiedział się również na inne ciekawe tematy. Jakie?

Jednym z tematów poruszonych przez Nordberga była premiera pierwszego iPhone'a z 2007 roku. Jego zdaniem firma powinna "potraktować iPhone'a bardziej serio". Z perspektywy czasu wiemy przecież, że urządzenie to wywołało rewolucję na rynku komórkowym.

Szef Sony Ericssona podkreślił, że strategia obserwowania rynku jest dobra, a Android był strzałem w dziesiątkę (więcej szczegółów we wpisie Tomka). Z tym zdaniem trudno się jednak zgodzić, ponieważ firma nie radzi sobie najlepiej, a pod względem sprzętowym telefony konkurencji są znacznie lepsze.

Sony Ericsson chwali Androida, więc naturalne jest to, że kolejnym tematem poruszonym w rozmowie z WSJ było przejęcie sierpniowe spółki Motorola Mobility przez giganta z Mountain View. Dziennikarze zapytali, czy japońsko-szwedzka spółka nie ostrzyła sobie zębów na konkurenta ze Stanów Zjednoczonych. Nordberg odparł:

By iść na zakupy, najpierw trzeba się wzbogacić.

Zaznaczył, że celem jego firmy jest zdobycie większych udziałów na amerykańskim rynku. Smartfonem, na którym spółka ma zamiar oprzeć swój sukces, jest Xperia PLAY. Patrząc na ruchy konkurencji, można stwierdzić, że będzie to dość trudne zadanie. Dlaczego?

Po pierwsze, obecnie Sony Ericsson odbiega pod względem technologii od konkurencji. Rywale od dawna wprowadzają dwurdzeniowe smartfony, łączność 4G, ekrany i kamery 3D czy tablety z Androidem Honeycomb, o których wciąż nie myśli japońsko-szwedzki gigant. SE przez swoją bierną politykę wciąż traci, a brak podejmowanego ryzyka wiąże się z kolejnymi spadkami sprzedaży. Co więcej, producent wciąż nie ma w swojej ofercie modelu flagowego (jak Galaxy S II czy HTC Sensation), który mógłby wywołać buzz marketingowy i mocno zaznaczyć obecność firmy na rynku. Xperia arc z Bravia Engine, Reality Display i sensorem Exmor R to stanowczo za mało, aby konkurować choćby z Galaxy S II.

Mam jednak nadzieję, że wkrótce Sony Ericsson postara się bardziej, a już na początku przyszłego roku (CES 2012 i MWC 2012) zobaczymy, na co jeszcze go stać. Wiele mówi się o pierwszy dwurdzeniowym smartfonie - następcy Xperii arc, i nowej wersji Xperii PLAY, która może wykorzystywać układy Snapdragon S4 Class. Jak będzie, dowiemy się za kilka miesięcy.

Źródło: slashgear

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.