"Jedność" kluczem do sukcesu Sony

"Jedność" kluczem do sukcesu Sony28.02.2014 13:19
Sony Xperia Z2
Mateusz Żołyniak

Japoński gigant zapowiedział w Barcelonie kilka ciekawych urządzeń, ale ważniejsze jest to, że coraz bardziej widać efekty strategii One Sony.

Dobre odświeżenie serii Xperia

Głównym bohaterem Sony na Mobile World Congress był nowy flagowiec. Xperia Z2 to ulepszona wersja modelu Z1, która według mnie jest obecnie najbardziej kompletnym smartfonem z Androidem. Szczególnie ucieszył mnie dużo lepszy ekran oraz kilka drobnych zmian w wykonaniu komórki. Świetnie prezentuje się również nowy tablet firmy, czyli Xperia Z2 Tablet. Jest jeszcze cieńszy i lżejszy od poprzednika, a do tego Sony postawiło na równie dobry panel jak w Xperii Z2. Na tym jednak nowości firmy się nie skończyły.

Sony Xperia Z2 - hands-on Komórkomania

W Barcelonie zapowiedziano również tańszy model Xperia M2, któremu nie poświęciliśmy do tej pory za dużo miejsca. Jest to ciekawe urządzenie, przedstawiane jako najtańszy smartfon Sony z obsługą łączności LTE. Ma się wyróżniać obudową podobną do tych z topowych Xperii.

Xperia M2
Xperia M2

Jego wyposażenie obejmuje 4,8-calowy ekran TFT LCD o rozdzielczości qHD (540 960 pikseli). Ostrość panelu i jego jakość będą więc co najwyżej przeciętne, ale można oczekiwać, że nie będzie on wielkim obciążeniem dla procesora. Xperia M2 bazuje na czterordzeniowym Snapdragonie 400 z rdzeniami Cortex-A7 1,2 GHz i grafiką Adreno 305. Wbudowana bateria ma 2300 mAh, więc pewnie smartfon będzie mógł pochwalić się niezłym czasem pracy na pojedynczym ładowaniu. W obudowie o grubości 8,6 mm zamknięto również: 1 GB pamięci RAM, 8 GB pamięci wbudowanej, aparat 8 Mpix czy NFC.

Xperia M2
Xperia M2

Na naszym rynku sprzęt zadebiutuje w drugim kwartale tego roku, a jego cena ma wynieść około 1100 zł. Będzie dostępny w kilku wersjach kolorystycznych i w edycji obsługującej dwie karty SIM. Nie ma się czym zachwycać, ale jak za tę cenę powinno być nieźle.

Lifeloggingowy szał

Inteligentna galanteria niedługo zawładnie światem, a Sony nie ma zamiaru stać z boku i się temu przyglądać. Już na CES 2014 firma zapowiedziała swoją opaskę dla aktywnych SmartBand, a na barcelońskich targach podano więcej szczegółów na jej temat. Gadżet wyróżnia się tzw. Sony Core, które można będzie przekładać miedzy różnymi opaskami, klipsami, naszyjnikami.

Sony SmartBand
Sony SmartBand

Najważniejsze jest jednak to, że firma nie wzorowała się na konkurencji i przygotowała własną wizję akcesorium na rękę. Nastawione jest ono na lifelogging, a jego możliwości są dość zaskakujące. Cieszy również to, że Japończycy są bardzo otwarci na rozwój gadżetu: zarówno jego funkcji, jak i samego wyglądu, o czym dowiecie się więcej z mojego poprzedniego wpisu.

Czerpanie z doświadczenia innych działów

Ogólnie na konferencji i samym stoisku najbardziej spodobał mi się nacisk na pokazanie strategii One Sony. Już od dwóch lat Japończycy przy tworzeniu nowych produktów starają się korzystać z doświadczenia oraz rozwiązań różnych działów. Tak więc aparaty w Xperiach pochodzą z działu fotograficznego firmy, za wyświetlacze odpowiadają ludzie, którzy tworzą telewizory Bravia, a funkcje muzyczne są nieraz żywcem wyjmowane z odtwarzaczy Walkman.

Nowe panele Triluminos
Nowe panele Triluminos

MWC 2014 było doskonałą okazją do zobaczenia kolejnych efektów strategii One Sony. Na potrzeby Xperii Z2 powstał nowy ekran Triluminos, który wykorzystuje matrycę IPS i technologię Live Colour LED. Japończycy z telewizorów Bravia zaczerpnęli również głośniki stereo S-Force na przednim panelu. Eksperci Sony od dźwięku pomogli z kolei w implementacji technologii cyfrowej redukcji szumów, która dostępna była do tej pory w wybranych słuchawkach firmy. Opiera się ona na słuchawkach z wbudowanymi mikrofonami i specjalnym złączem Jack 3,5 mm. Digital Noise Cancellation ma analizować dźwięki otoczenia i wyciszać je, co może być ciekawym dodatkiem do już dostępnego ClearAudio+.

Firma stawia również na spójne rozwiązania komunikacyjne, jak choćby znane już One-Touch, wykorzystujące NFC czy Miracast. Miłym dodatkiem jest także MHL 3.0, który pozwoli na bezproblemowe przesyłanie obrazu w jakości 4K do telewizorów. Współpraca poszczególnych działów nie ogranicza się tylko do telefonu, obejmuje również akcesoria. Dobrym tego przykładem jest mikrofon stereo Sony STM10, który możecie zobaczyć na poniższym wideo.

Sony ma potencjał. Oby go wykorzystało

W każdym kolejnym flagowcu Sony pojawiają się dodatki, które zostały przeniesione z innych działów lub były tworzone we współpracy z nimi. Podobnie działa oczywiście Samsung, ale Japończycy mają ważny atut, którego nie zaczęli jeszcze w pełni wykorzystywać.

Jest nim konsola PlayStation 4 i skupiony wokół niej ekosystem usług. Oczywiście firma przymierza się już do odpalenia serwisu PlayStation Now, czyli usługi pozwalającej na streaming starszych gier (PSone i PS2) na telefony, tablety, PS Vita czy telewizory. Czekam jednak na głębszą integrację nowej konsoli ze smartfonami Xperia. Wydawanie wspólnych gier dla telefonów i konsoli może być początkowo trudne, ale Sony z pewnością jest w stanie zapewnić możliwość uczestniczenia w zabawie na konsoli z poziomu telefonu. Na razie tego typu rozwiązanie leżą w kwestii deweloperów, więc przydałyby się odpowiednie narzędzia lub specjalna usługa w chmurze.

PlayStation Now, Źródło zdjęć: © polygon
PlayStation Now
Źródło zdjęć: © polygon

Spore możliwości mogą dać również SmartBand i program Lifelog. Dzięki sprzężeniu z chmurą mogą one pomóc w stworzeniu usługi wspólnej dla telewizorów, konsoli i urządzeń mobilnych, której celem będzie dostarczanie bardziej spersonalizowanych treści. Podobne rozwiązanie już działa na PlayStation 4, więc dlaczego by nie odpalić bardziej rozbudowanej usługi łączącej wiele innych urządzeń.

Sony ma duże zaplecze i wiele możliwości jego wykorzystania. Mam nadzieję, że wizja One Sony będzie ewoluowała, a efekty będzie można oglądać wraz z kolejnymi premierami.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.