Sony Xperia XZ3: pierwsze wrażenia z IFA 2018

Sony Xperia XZ3: pierwsze wrażenia z IFA 201831.08.2018 10:33

Na targi IFA 2018 Sony przybyło z drugim w tym roku flagowcem - Xperią XZ3. Względem modelu XZ2 widzę kilka zmian na plus, ale niestety kilku wad Japończycy wciąż nie wyeliminowali.

Side sense robi robotę

Jedna ze sztandarowych nowości to funkcja Side sense, czyli krawędzie zakrzywionego ekranu reagujące na gesty. Dwukrotne stuknięcie w krawędź rozwija listę najczęściej używanych aplikacji...

... a przesunięcie palca wzdłuż krawędzi pozwala cofnąć się do poprzedniego ekranu.

Bardzo praktyczne i przemyślane rozwiązanie. Podoba mi się to, że lista apek rozwija się dokładnie w miejscu stuknięcia ekranu, dzięki czemu zawsze znajduje się w zasięgu kciuka.

Mam tylko obawy, czy akcje nie będą wykonywane niechcący. Co prawda w ciągu ok. 30 minut zabawy tylko raz nieumyślnie powróciłem do wcześniejszego ekranu, ale w codziennym życiu - gdy telefon używany jest w biegu - może się to zdarzać częściej.

Xperia XZ3 wyładniała

Zmiany względem poprzedniczki nie są przesadnie widoczne na zdjęciach prasowych, ale na żywo widać dużą różnicę. Zakrzywiony ekran z zaokrąglonymi rogami sprawia, że przód jest znacznie przyjemniejszy dla oka.

Konstrukcja została też wyszczuplona; nie ma już tego krytykowanego wybrzuszenia. Jednocześnie zachowano opływowe kształty, dzięki czemu smartfon wciąż bardzo dobrze leży w dłoni.

Podoba mi się też szklany tył z metaliczną fakturą.

W końcu Japończycy postawili na panel OLED

Xperia XZ3 ma naprawdę niezły ekran. Barwy są żywe, kontrast wysoki, a czerń idealna. W oczy rzucił mi się jedynie przekłamany odcień bieli, ale na targach wystawiony jest egzemplarz przedprodukcyjny, więc być może drobne niedociągnięcia zostaną jeszcze naprawione do dnia premiery.

OLED pasuje też do tej konstrukcji od strony czysto designerskiej. Czarny przód w połączeniu z głębią czerni ekranu wygląda nieźle.

Ten, kto projektował tył, chyba nigdy nie używał smartfonu

Serio, innego wyjaśnienia nie widzę. Po pierwsze, skaner linii papilarnych ulokowany jest za nisko. Odblokowując telefon muszę nienaturalnie wygiąć palec wskazujący, ale to jeszcze byłbym w stanie przeboleć.

Najgorsze jest to, że za nisko ulokowany jest także obiektyw aparatu, co ma dwie wady:

  • robiąc zdjęcie pionowo zasłaniam część kadru paluchem, przez co muszę zmieniać chwyt;
  • korzystając z telefonu w zasadzie nie jestem w stanie nie dotykać obiektywu, więc ten zwyczajnie się brudzi.

Podejrzewam, że fotograficzny spacer z tym telefonem jest równoznaczny z koniecznością pucowania obiektywu co 30 sekund.

Swoją drogą wielka szkoda, że Xperia XZ3 to jeden z nielicznych flagowców bez podwójnego aparatu. Dodatkowy obiektyw szerokokątny, teleobiektyw czy chociaż wspomagająca matryca monochromatyczna z Xperii XZ2 Premium byłyby mile widziane.

Mimo wszystko daję Xperii XZ3 szansę

Xperia XZ2 zrobiła na mnie w miarę dobre wrażenie głównie przez to, że Sony wreszcie odważyło się zmienić oklepane wzornictwo. Niemniej na tle konkurencji smartfon był nudny.

Xperia XZ3 natomiast zdaje się mieć "to coś". Naprawdę mam ochotę zapoznać się z nią bliżej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.