Sony zmierza w dobrym kierunku. Zmiany strukturalne ożywiły Xperie

Sony zmierza w dobrym kierunku. Zmiany strukturalne ożywiły Xperie26.02.2020 18:09

Nie każdy wie, ale niespełna rok temu w Sony zaszły gigantyczne zmiany. Z perspektywy czasy widać, że wyszły one smartfonom tegoż producenta na dobre.

Przez lata nie mogłem się nadziwić dlaczego Sony - ogromny koncern mający w swoim portfolio m.in. wielką wytwórnię filmową, wielką wytwórnię muzyczną, najpopularniejszą konsolę do gier na świecie, serię uwielbianych bezlusterkowców czy cenione kamery kinowe - nie wykorzystuje nawet ułamka swojego zaplecza technologicznego podczas opracowywania smartfonów.

Jasne, Sony zawsze starało się sięgać po swoje marki, ale - no właśnie - na markach się kończyła. Strategia firmy długo sprowadzała się do "wrzućmy paździerzowaty ekran, dajmy na pudełko napis BRAVIA, może ktoś się na to złapie".

Powód takiego stanu rzeczy? Struktura koncernu. Sony zbudowane było tak naprawdę z siatki niespecjalnie powiązanych ze sobą firm, które łączyło niewiele prócz logo. Firm zatrudniających pracowników niemających żadnej motywacji, by wspierać kolegów z "innego Sony". To się jednak zmieniło.

Sony Mobile już nie istnieje

1 kwietnia 2019 roku był ważnym dniem w historii Sony. Wówczas Sony Mobile, utworzone na zgliszczach spółki Sony Ericsson, przestało istnieć. Japończycy utworzyli nowy dział Electronics Products & Solutions, który wchłonął wszystkie projekty rozwijane dotychczas przez niezależne działy odpowiedzialne za smartfony (Mobile Communications), aparaty i kamery (Imaging Products & Solutions) oraz sprzęt RTV (Home Entertainment & Sound).

Innymi słowy ekipy, które dotychczas niezależnie pracowały nad smartfonami, aparatami czy telewizorami, zaczęły grać do jednej bramki. Mają nie tylko możliwość, ale i motywację, by współdzielić całą swoją myśl technologiczną.

Efekty tych zmian są już doskonale widoczne. Xperia 1 II to 100 proc. Sony w Sony

Pozwólcie, że przytoczę garść cytatów z witryny promocyjnej poświęconej Xperii 1 II:

  • \opracowany we współpracy z inżynierami aparatów fotograficznych Sony Alpha wykorzystuje najnowsze technologie;
  • \wiodący w branży AF został opracowany we współpracy z inżynierami pracującymi nad najnowszymi aparatami z serii Sony Alpha 9;
  • \technologie opracowane z wykorzystaniem wiedzy inżynierów cyfrowych kamer kinowych Sony;
  • \ulepszony interfejs użytkownika Cinema Pro oparty na technologii CineAltaoparty na technologii CineAlta jest inspirowany reprodukcją barw znaną z profesjonalnych monitorów referencyjnych Sony z serii Master, używanych w czołowych hollywoodzkich produkcjach;
  • \procesor X1 do urządzeń przenośnych wykorzystuje technologię remasteringu BRAVIA HDR;
  • \możesz doświadczyć dźwięku Dolby Atmos udoskonalonego we współpracy z Sony Pictures Entertainment;
  • \smartfon Xperia 1 II zaprojektowaliśmy tak, aby dostarczał realistycznych wrażeń podczas słuchania muzyki dzięki dźwiękowi, który został dostrojony we współpracy z Sony Music Entertainment;
  • \podłącz swój smartfon Xperia 1 II do kontrolera bezprzewodowego DUALSHOCK 4 i graj w gry na Androida.

Wreszcie ktoś tam na górze pomyślał, że trzeba jak najefektywniej wykorzystać całe zaplecze technologiczne Sony. Co z tego wszystkiego wyjdzie? To pokażą testy, ale jestem dobrej myśli.

Już pierwsza Xperia 1 była efektem wdrożenia nowej strategi i choć nie znalazła się na liście moich ulubionych smartfonów roku, z pewnością była krokiem w dobrą stronę. Nie brakuje w niej kilku fajnych rozwiązań, na czele z doskonałym edytorem wideo.

Myślę, że świetnie zapowiadająca się Xperia Pro także nie miałaby szansy powstać, gdyby nie połączenie kilku działów.

Być może nawet obiektywy zaprojektowane w ramach kolaboracji z Zeissem to efekt zmian strukturalnych. Niemiecki gigant od dawna współpracował przecież z działem Imaging Products & Solutions.

Tak czy inaczej, wygląda na to, że po latach stagnacji mobilne Sony wreszcie zaczyna mieć na siebie pomysł, który ma sens.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.