"Od 48 godzin żyję w koszmarze". Twórcy aplikacji załamani zmianami w Google Play

"Od 48 godzin żyję w koszmarze". Twórcy aplikacji załamani zmianami w Google Play27.06.2018 13:06
Twórcy aplikacji na Androida odnotowali nagły spadek pobrań ze Sklepu Play
Źródło zdjęć: © bloomua / depositphotos.com

Niezależni programiści z całego świata odnotowują w ostatnich dniach drastyczny spadek dziennych pobrań swoich aplikacji na Androida. Sprawa jest poważna - w wielu przypadkach może się skończyć upadkiem budowanych od lat biznesów.

Napisał do nas jeden z czytelników. Mirosław jest twórcą aplikacji na smartfony. Zauważył, że mniej więcej od 19 czerwca, dzienna liczba jego aplikacji na Androida drastycznie spadła. Jak bardzo? Poniższy wykres mówi sam za siebie.

Spadek dziennej liczby instalacji z Google Play
Spadek dziennej liczby instalacji z Google Play
  • Aplikacjami mobilnymi zajmuję się od 2012 roku i nigdy się z czymś takim nie spotkałem - mówi Mirosław. - Taki spadek pobrań jest niemalże wprost proporcjonalny do strat finansowych czerpanych, w moim przypadku, przede wszystkim z reklam - dodaje.

Mirosław od kilku dni śledzi temat i ma kontakt z innymi programistami z całego świata. Okazuje się, że mnóstwo osób ma podobny problem. - Dla wielu małych firm jest to bardzo duży cios i jeśli sytuacja się utrzyma to przestaną być wypłacalni dla swoich pracowników. Większość developerów jawnie mówi o spadkach rzędu 80-95 proc. - usłyszałem.

"Od 48 godzin żyję w koszmarze"

Nasz czytelnik nie przesadza; w sieci natknąć można się na wypowiedzi wielu programistów, którzy są załamani wprowadzonymi zmianami.

"Dosłownie żyję w koszmarze przez ostatnich 48 godzin. W tym czasie liczba pobrań naszej najlepszej gry spadła 10-krotnie, od ok. 3500 do 400 dziennie" - pisze na reddicie użytkownik u nicku vladysi. "My mamy ponad 30 aplikacji, a to (80-procentowy spadek) dotyczy 28 z nich" - odpowiada mu llliorrr.

"Będziemy musieli pozwalniać pracowników"

Cytowani przez Gamasutrę deweloperzy od kilku dni żyją w strachu o własne biznesy.

"Mamy tą samą sytuację. Łączna liczba pobrań wynosiła ponad 80 000 dziennie. Teraz jest to poniżej 5000, a z dnia na dzień jest coraz gorzej. Jeśli taki stan rzeczy się utrzyma, będziemy musieli pozwalniać nasze zespoły i pozamykać nasze firmy!" - piszą przedstawiciele studia Peanut Butter Labs.

Spadek pobrań w Google Play - przyczyna problemu

Skąd ten nagły spadek pobrań aplikacji? Okazuje się, że Google wprowadził bliżej nieokreślone zmiany w algorytmach odpowiadających za wyświetlanie polecanych oraz podobnych aplikacji. W wyniku tego, mnóstwo apek po prostu z dnia na dzień przestało się wyświetlać użytkownikom.

Google pracuje już ponoć nad rozwiązaniem

Nasz czytelnik dostał od Google'a tą samą odpowiedź, którą otrzymują ponoć wszyscy poszkodowani. W skrócie: podczas wprowadzania zmian miał dojść do niezamierzonego błędu, a inżynierowie firmy pracują nad jego usunięciem, ale na razie nie wiadomo, kiedy uda im się z tym uporać.

Miejmy nadzieję, że Google szybko rozwiąże problem, a programiści będą mogli liczyć na jakąś rekompensatę za poniesione straty. Dla mniejszych wydawców nieoczekiwany 90-procentowy spadek pobrań może się wiązać przecież z gigantycznymi problemami finansowymi.

Sam także wysłałem już do Google'a maila w sprawie spadku pobrań ze Sklepu Play, ale nie otrzymałem odpowiedzi na zadane pytania. Gdy to się zmieni, wpis zostanie zaktualizowany.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.