iPhone 6 osiągnął szczyt popularności, a Apple Watch sprzedaje się gorzej niż przypuszczano?

iPhone 6 osiągnął szczyt popularności, a Apple Watch sprzedaje się gorzej niż przypuszczano?26.04.2015 13:53
Apple Watch
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Konrad Błaszak

Produkty Apple'a sprzedają się świetnie i firma nie musi martwić się o zyski, ale według nowych przewidywań iPhone'y 6 osiągnęły już szczyt i teraz z kwartału na kwartał coraz mniej klientów będzie nimi zainteresowanych. Warto również zauważyć, że Apple Watch wcale nie ma tak świetnych wyników jak można przypuszczać.

Zacznijmy od zegarka Apple'a, który jest hitem ostatnich tygodni i praktycznie nie ma dnia bez informacji o nim. Ostatnie przywidywania szacowały, że już 3 miliony egzemplarzy lecą do klientów, a w następnych miesiącach produkcja miesięczna przekroczy 2 miliony urządzeń miesięcznie. Jak podaje appleinsider.com, według analityka KGI, Ming-Chi Kuo wyniki są dużo słabsze.

Oszacował on, że na samym początku jedynie 631 tysięcy sztuk zegarka zostało wysłanych do klientów. Co więcej, jego zdaniem w II kwartale tego roku (od kwietnia do czerwca włącznie) "jedynie" 3,8 miliona klientów dostanie zegarek Apple. Nadal są to świetne rezultaty, ale dużo słabsze niż wcześniejsze przewidywania. Jest to ponoć spowodowane niższą wydajnością produkcji kluczowych komponentów jak chociażby wyświetlacz AMOLED.

Wyniki Apple według analityka KGI, Źródło zdjęć: © appleinsider.com
Wyniki Apple według analityka KGI
Źródło zdjęć: © appleinsider.com

Jeśli chodzi o iPhone'y, to one nadal sprzedają się znakomicie, ale w stosunku do poprzedniego kwartału ich sprzedaż spadła o 21,8% i osiągnęła 58 milionów sztuk. Warto zauważyć, że w stosunku do roku poprzedniego Apple zaliczył wzrost o 33,3%. Zainteresowanie smartfonami firmy z Cupertino będzie spadać i w drugim kwartale tego roku 51 milionów klientów zdecyduje się na ich zakup. Oznacza to spadek o 11,6% względem poprzednich trzech miesięcy, ale jeśli spojrzymy na zeszły rok to możemy zobaczyć wynik lepszy o 46,2%.

Warto również odnotować, że znacząco spadło zainteresowanie iPadami, które w pierwszym kwartale tego roku trafiły do 10 milionów osób, co jest wynikiem gorszym o 52% w stosunku do poprzednich 3 miesięcy oraz o 38% słabszym niż rok temu. Nie jest to koniec spadków w tym segmencie, ponieważ według przewidywań na drugi kwartał 2015 Apple sprzeda 7,2 miliona tabletów. Będzie to rezultat gorszy kwartalnie o 28,5% oraz rocznie o 45,6%.

Tak duży spadek jest spowodowany m.in. tym, że konkurencja w postaci urządzeń z Androidem w końcu dogoniła Apple'a i teraz iPady nie są jednoznacznie najlepszymi produktami tego typu na rynku. Sprzedaż smartfonów nadal robi ogromne wrażenie, szczególnie jeśli się zobaczy jakie wyniki miała firma z Cupertino w poprzednim roku. Zapewne do września zainteresowanie iPhone'ami będzie spadać, ponieważ to najprawdopodobniej wtedy zobaczymy następców serii 6.

Zastanawiające są wyniki Apple Watcha, ponieważ wielu analityków podaje bardzo różne liczby. Miejmy nadzieję, że razem z wynikami finansowymi, które zostaną ogłoszone w poniedziałek dowiemy się nieco więcej o tym, jak naprawdę wygląda sprzedaż zegarka. Jest to o tyle ważne, że teraz bez wątpienia Apple będzie liderem na rynku smartwatchy i zastanawiające jest jak na ta premierę odpowie reszta, jak chociażby Samsung.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.