Stany Zjednoczone straciły pozycję lidera w sprzedaży smartfonów

Stany Zjednoczone straciły pozycję lidera w sprzedaży smartfonów25.11.2011 10:00
Chiński smartfon | fot. digitaltrends.com
Michał Brzeziński

W USA kultura smartfonów jest zupełnie inna niż w Europie. Kraj, w którym siedziby mają tacy giganci jak Apple oraz Google, dzielił i rządził na rynku inteligentnych telefonów... aż do ostatniego kwartału.

Właśnie do Ameryki (a także Japonii) najczęściej trafiają nowinki techniczne i to ten rynek jest uznawany za najbardziej chłonny. W telewizji można zobaczyć reklamy smartfonów, których budżet jest większy niż połowy polskich filmów. Usługi największych gigantów startują na terenie USA i dopiero po jakimś czasie docierają do reszty świata. Płatności NFC, targi CES oraz CTIA - można by wymieniać bez końca. Do tej pory Stany Zjednoczone były mekką mobilnych technologii, ale musiały oddać pałeczkę Chinom.

Dobrze wiemy, że kraje azjatyckie rozwijają się w niesamowicie szybkim tempie. Już żaden producent nie lekceważy tak przyszłościowych rynków jak Indie lub Chiny. Japończycy wprost uwielbiają nowinki techniczne, a Korea Południowa oczywiście masowo wybiera Samsunga. Ciekawym wyjątkiem jest Korea Północna, w której dopiero teraz osiągnięto liczbę 1 000 000 telefonów komórkowych (nie mylić ze smartfonami). To i tak bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w latach 2004-2008 komórki były tam zakazane, a jeszcze 24 miesiące temu na rynku było ich jedynie 70 000.

Z tego grona Chiny wygrały swoją ogromną populacją. W trzecim kwartale tego roku sprzedaż inteligentnych słuchawek w Państwie Środka osiągnęła wynik 23 900 000 egzemplarzy. Oznacza to niesamowity wzrost o 58% w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami! W tym samym okresie Stany Zjednoczone odnotowały spadek o 7% i w efekcie na rynek wypuszczono 23 300 000 urządzeń.

Jednak Chiny stawiają na ilość, a nie jakość. Podczas gdy w USA króluje HTC, na wschodzie największy udział w sprzedaży osiągnęła Nokia z wynikiem 28%. Drugie miejsce z 18% zajął Samsung. Oprócz tego do rozwoju chińskiego rynku znacząco przyczyniają się rodzime firmy - ZTE oraz Huawei, których urządzenia są dobrą alternatywą dla osób z mniej zasobnym portfelem. Tych dwóch producentów wreszcie może wykorzystać swoją szansę i wybić się w tak korzystnych okolicznościach.

Wszyscy giganci rynku mobilnego już wiedzą, gdzie w najbliższym czasie powinni skierować swoją uwagę. Wyrobienie marki na tak przyszłościowym terenie z pewnością przyniesie krociowe zyski, co dobrze widać na przykładzie Nokii.

Chiny przejmują miłość do smartfonów od Japończyków i stają się świetnymi konsumentami. W końcu czy patrząc na tak niesamowitą reklamę Nokii N9, można się oprzeć chęci zakupu?

Źródło: EngadgetTheVergeSlashgear

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.