Statystyki Androida zaskakują - pozytywnie i negatywnie

Statystyki Androida zaskakują - pozytywnie i negatywnie06.06.2012 12:00
Samsung Galaxy Nexus | fot. wł.
Michał Mynarski

Czym można zaskoczyć entuzjastów smartfonów w tym momencie? Zaraz po tym jak ASUS pokazał mocne rozdanie na Computex i na chwilę przed WWDC, kiedy wszyscy spoglądają z ciekawością na poczynania Apple'a, pojawiła się dość ciekawa informacja. Otóż drogie Panie i Panowie, Android po niesamowitej ucieczce w rankingach zanotował stratę w udziałach na rynku smartfonów w USA.

Czym można zaskoczyć entuzjastów smartfonów w tym momencie? Zaraz po tym jak ASUS pokazał mocne rozdanie na Computex i na chwilę przed WWDC, kiedy wszyscy spoglądają z ciekawością na poczynania Apple'a, pojawiła się dość ciekawa informacja. Otóż drogie Panie i Panowie, Android po niesamowitej ucieczce w rankingach zanotował stratę w udziałach na rynku smartfonów w USA.

Strata malutka i prawie niezauważalna. Chodzi o 0,2% (nieodnotowane w tabelce), które system Google'a stracił na przełomie marca i kwietnia tego roku. Jednak pomimo tego "zatrważającego" spadku ciągle jest to więcej niż na początku stycznia. Gigant z Mountain View musi pogodzić się z faktem, że rynek powoli nasyca się sprzętem napędzanym Androidem, a wzrost popularności zwolnił i w tym momencie dąży do stagnacji.

Statystyki systemów na rynku amerykańskim (fot. conscore)
Statystyki systemów na rynku amerykańskim (fot. conscore)

Na szczęście dla Google’a najważniejsze będą wyniki z kolejnych miesięcy, gdy na rynku rozkręci się seria One HTC i trzeci Galaxy S. Jeżeli to nie przyspieszy wzrostu, Android może sporo stracić w związku ze zbliżającą się premierą kolejnego iPhone’a.

Mamy też relatywnie pozytywne wieści z obozu zielonego robocika dotyczące fragmentacji. Legendarne 1,5% sprzętu z najnowszą wersją systemu, które stało się obiektem drwin i przytyków ze strony redaktorów i blogerów z całego świata, przeszło do lamusa. Według najnowszych badań Ice Cream Sandwich napędza już ponad 7% wszystkich urządzeń. Dualna natura tego zjawiska jest niesamowita.

Wykres fragmentacji Androida
Wykres fragmentacji Androida

Z jednej strony to świetna informacja, że wiele nowych urządzeń na rynku już ma najnowszy system. Z drugiej - to trochę żenujące, że osiem miesięcy po premierze Ice Cream Sandwich nawet co dziesiąty telefon go nie ma. I tutaj pojawia główny problem, generowany przez dziką popularność tego systemu. Podczas gdy Google chwali się, że dziennie aktywowane jest 800 000 urządzeń z jego systemem, trudno walczy się z fragmentacją, gdy na rynku wciąż ląduje masa telefonów fabrycznie z Gingerbreadem na pokładzie.

Jeżeli wrócimy jeszcze chwilę do rozłożenia sił na rynku, widzimy, że pomimo premiery Lumii 900 i potężnej kampanii marketingowej system sobie nie radzi i znów trochę stracił w porównaniu z innymi. RIM również traci, ale ciągle trzyma się na trzeciej pozycji, a iOS po początkowym szale, który przypadł na okres świąteczny, teraz powoli pnie się do góry w tempie trochę mniej ślimaczym niż Android.

Źródło: ComScore, Engadget.com

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.