Super AMOLED z Galaxy Note'a 4 najlepszym ekranem na rynku mobilnym

Super AMOLED z Galaxy Note'a 4 najlepszym ekranem na rynku mobilnym16.09.2014 10:58
Mateusz Żołyniak

Samsung znowu się postarał. Ekipa DisplayMate orzekła bowiem, że nowy panel Super AMOLED z Galaxy Note'a 4 to najlepszy wyświetlacz na rynku mobilnym.

DisplayMate to znani eksperci od obrazu, którzy od dawna zajmują się sprawdzaniem jakości ekranów dostępnych w smartfonach. Niedawno w ich ręce wpadł najnowszy Samsung Galaxy Note 4, który wyposażony jest 5,7-calowego Super AMOLED-a o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli. Nikogo nie powinno dziwić, że szybko został on okrzyknięty najlepszym wyświetlaczem dostępnym na rynku mobilnym. Piszę "nie powinno dziwić", gdyż już wcześniejsze ekrany Samsunga miały wystawiane celujące oceny.

Nowy panel jest jednak jeszcze lepszy niż te znane z Galaxy S5 czy Galaxy Note'a 3. Dotyczy to szczególnie świetnego odwzorowania kolorów, które w przypadku OLED-ów przez wielu jest dość mocno kwestionowane. Wnikliwe testy DisplayMate potwierdziły, że 5,7-calowy Super AMOLED w trybie standardowym cechuje się najbardziej dokładnym oddaniem barw palety sRGB/Rec.709. W trybie "Profesjonalne zdjęcie" z kolei wyświetlacz może pochwalić się dopasowaniem do przestrzeni barwnej Adobe RGB (17% większa niż sRGB).

Odwzorowanie kolorów i białego, Źródło zdjęć: © displaymate
Odwzorowanie kolorów i białego
Źródło zdjęć: © displaymate

Na tym jednak zalety nowego AMOLED-a się nie kończą. Ekran cechuje się rewelacyjnym kontrastem, a także wysokim poziomem jasności. Standardowo wynosi on ok. 350 nitów (mierzone dla całego panelu przy 100% jasności w ustawieniach), ale w trybie automatycznej kontroli podświetlenia może wzrosnąć nawet do 750 nitów, dzięki czemu wyświetlacz będzie czytelny nawet w bardzo mocnym słońcu. Duże znaczenie będzie miał tu także bardzo niski współczynnik refleksów, który wynosi 4,8%. Jest to jeden z najlepszych wyników wśród wszystkich testowanych przez DisplayMate smartfonów (rekord to 4,4%).

Kąty widoczności ekranu galaxy Note'a 4, Źródło zdjęć: © displaymate
Kąty widoczności ekranu galaxy Note'a 4
Źródło zdjęć: © displaymate

Eksperci zachwalają również kąty widoczności, w tym mały spadek jasności (19%) i niewielkie przekłamania kolorów. Panel pod tym względem prezentuje się dużo lepiej niż ekrany Tabów S (cechują się spadkiem jasności o 55%), a zmiany kolorów przy kącie 30 stopni (największe spadki) ocenione zostały jako "bardzo dobre" (czytaj - zauważalne przekłamania, ale wciąż nie wpływają na zmniejszenie jakości obrazu). Samsungowi udało się również zmniejszyć zużycie energii, które jest o 14% mniejsze niż w przypadku poprzednika i aż o 40% niższe niż w ekranach HTC One (M8) i Xperii Z2. Dokładne wyniki testów możecie prześledzić na stronie DisplayMate.

Ekspercie wyrazili swoją opinię i ciężko się z nią nie zgodzić. W zasadzie można było spodziewać się, że Samsung w topowym Galaxy Note 4 zastosuje najlepszy z opracowanych przez siebie paneli. Mimo to jednak Koreańczykom bezsprzecznie należą się słowa uznania za ciągłe, konsekwentne dopracowywanie technologii AMOLED.

PS. Wyniki testów nie oznaczają oczywiście, że ekrany IPS we flagowcach LG, HTC i Sony czy AMOLED-y z Lumii to słabe lub przeciętne wyświetlacze. Są to świetne panele, które gwarantują bardzo dobrą jakość obrazu, ale Samsungowi udało się zrobić coś jeszcze lepszego.

Źródło: DisplayMate

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.