Superscreen to tablet-wydmuszka za 1200 zł, który okazał się hitem Kickstartera. Ludzie powariowali

Superscreen to tablet-wydmuszka za 1200 zł, który okazał się hitem Kickstartera. Ludzie powariowali24.03.2017 14:09
Łukasz Skałba

Superscreen to produkt, który nie ma racji bytu. Totalny badziew, pokochany przez rzesze konsumentów. Nie ma w nim za grosz innowacyjności, ale mimo to zebrał już na Kickstarterze ponad 1500 proc. zakładanego celu. Geniusz projektantów czy naiwność ludzi? Chyba niestety to drugie...

Superscreen to tablet, który do działania wymaga smartfona

Superscreen to 10,1-calowy ekran o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli. Pozwala on na wyświetlanie zawartości ekranu smartfona. Według twórców, nie jest to jednak zwykły screen-mirroring, bo wszystkie treści są skalowane do rozdzielczości tabletu. Nawet gdy telefon ma rozdzielczość 720p, na Superscreenie będzie można oglądać te treści w dużo wyższej rozdzielczości 2K.

No i w dużym uproszczeniu, to właśnie na tym kończą się możliwości tego urządzenia. Koszt? Po zakończeniu kampanii na Kickstarterze - 1200 zł. Absurd? Owszem, z kilku powodów.

Po co mi cyfrowa lupa?

Po pierwsze, powiększanie takiej samej ilości treści nie ma według mnie żadnego sensu. Co z tego, że każda ikonka będzie miała wyższą rozdzielczość, jak na ekranie zobaczę taką samą ich liczbę co na smartfonie.

Idiotyzm goni tu idiotyzm. Wyświetlanie takiego samego interfejsu na dużo większym ekranie mija się zupełnie z celem. Na dużym ekranie chciałbym zobaczyć znacznie więcej rzeczy. W przypadku Superscreena wygląda jednak na to, że treści wyświetlanych w przeróżnych aplikacjach nie będzie więcej. Będą one po prostu większe.

Streaming jeszcze długo nie będzie idealnie płynny

Twórcy na swojej stronie nawet nie sprecyzowali dokładnej technologii łączności służącej do komunikowania się dodatkowego ekranu ze smartfonem. Wiemy tylko tyle, że połączenie będzie bezpośrednie i bardzo szybkie. Prawdopodobnie będzie to po prostu Wi-Fi wspomagane przez Bluetooth.

Jak dobry by streaming nie był, to i tak raz na jakiś czas wystąpią jakieś opóźnienia. Nie wierzę w to, że twórcom projektu udało się stworzyć urządzenie, którego obsługa będzie identyczna jak muskanie palcem bezpośrednio smartfona. A zresztą, nawet nie o wiarę tu chodzi. Spójrzcie chociażby na materiał przygotowany przez TechnoBuffalo (sponsorowany). Opóźnienia między dotykaniem ekranu a reakcją systemu są ogromne.

TechnoBuffalo Shows Off Superscreen

Superscreen ma jedną zaletę

Jego ekran nie jest kwadratowy. Biorąc pod uwagę fakt, że smartfony mają proporcje 16:9 (a niektóre flagowce >18:9), jest to niemały sukces projektantów Superscreena. Ekran ich produktu ma proporcje 4:3.

Co to oznacza? Czarne pasy podczas oglądania na Superscreenie filmów oraz przy normalnym użytkowaniu interfejsu smartfona i korzystaniu ze smartfonowych aplikacji. Tak, czarne pasy po bokach będą obecne prawie cały czas. To bardzo przemyślane.

Nawet, gdyby urządzenie działało idealnie, nie miałoby żadnego sensu

Załóżmy scenariusz, w którym ekran ma proporcje 16:9, ilość treści jest dostosowana do jego wielkości, a streaming jest idealnie płynny. Nawet wtedy kupno takiej wydmuszki mijałoby się z celem. Jeśli rzeczywiście wszystko działałoby idealnie, to obecna cena dla wspierających kampanię, wynosząca 99 dolarów (niecałe 400 zł), byłaby przyzwoita.

Docelowa cena ma być jednak trzy razy wyższa. 300 dolarów za wydmuszkę, która bez smartfona jest zwykłym elektrośmieciem? To chyba jakiś żart. Nowy iPad kosztuje 329. Pozwólcie, że pozostawię to bez komentarza.

I wytłumaczcie mi, proszę, jakim cudem ludzie wpłacili na konto tego projektu 800 tysięcy dolarów, przebijając cel zbiórki 16-krotnie? Poza tym, dlaczego wszystkie zagraniczne portale branżowe zachwycają się tym projektem? To ja jestem głupi, czy może raczej twórcy Superscreena dysponują dużym budżetem na "relacje z mediami"?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.