Tablety popularniejsze niż przewidywano

Tablety popularniejsze niż przewidywano20.12.2012 17:00
Rynek tabletów w górę
Tomasz Hamryszak

Tablety podbijają rynek. Ich rosnąca popularność jest na tyle widoczna, że konsumenci coraz częściej rezygnują z zakupu komputerów osobistych, na rzecz mniejszych, mobilnych braci. Ostatnie prognozy IDC sugerują, że na tym nie koniec.

Według wcześniejszych prognoz firmy IDC (International Data Corporation), do końca tego roku na światowy rynek miało trafić łącznie 117,1 mln tabletów. Przypuszczeni się nie sprawdziły, a w ręce klientów trafi aż o 5 mln urządzeń więcej (122,3 mln). Dalsze prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 4 lat sprzedaż wzrośnie ponad dwukrotnie, osiągając pułap 282,7 mln egzemplarzy.

Ewolucja tabletów ma jednak pójść w zupełnie innym kierunku, niż rynek smartfonów. Tom Mainelli, dyrektor ds. badan firmy IDC przewiduje:

Tablety nie przestają urzekać klientów i kierują się w stronę mniejszych, bardziej mobilnych rozmiarów ekranu w jeszcze niższych cenach. Oczekujemy jeszcze większego popytu na nie w czwartym kwartale i później.

W połowie roku Yankee Group zapowiadała, że do 2015 roku komputery osobiste zostaną zdetronizowane przez tablety. Rosnącą popularność tabletów potwierdza firma badawcza DisplaySearch, która na przełomie września i października po raz pierwszy odnotowała wyższą produkcję paneli do tabletów (18,7mln), niż do laptopów (16,9mln). Sławomir Stanik, Country Manager firmy ASUS Polska przedstawił natomiast sytuację na rodzimym rynku:

Sprzedaż tabletów stale rośnie i to w bardzo szybkim tempie. Szacujemy, że w 2013 roku ASUS sprzeda ich o 50 proc. więcej niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Doskonałym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie ok. 40 tys. sztuk.
Rynek tabletów | fot. IDC
Rynek tabletów | fot. IDC

Globalny rynek tabletów jest zdominowany przez Androida i iOS-a. Według badań IDC, system Google’a zakończy ten rok z udziałami na poziomie 42,7% plasując się na drugiej pozycji, zaraz za liderem (iOS) z wynikiem 53,8%. W ciągu kolejnych 4 lat oba te systemy mają jednak stracić po kilka punktów procentowych na rzecz Windowsa. Jego udziały na rynku tabletów mają wzrosnąć z obecnych 2,9%, do ponad 10,3%. W rosnącej popularności systemu Microsoftu szansę dla swojej firmy widzi Country Manager w ASUS Polska:

W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według naszej prognozy sprzedaż tabletów ASUSa z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20 proc. w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników.

Młody rynek tabletów ewoluuje na naszych oczach. Czy urządzenia te całkowicie wyprą komputery osobiste? Jaka jest Wasza wizja przyszłości?

Źródło: Yankee Group • informacja prasowa

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.