Tablety z Androidem atakują. Z marnym skutkiem...

Tablety z Androidem atakują. Z marnym skutkiem...14.08.2011 06:05
Pozycja iPada niezagrożona? | Robbushway
Kamil Homziak

Według najnowszego raportu ABI Research, choć w ciągu ostatnich 12 miesięcy, tabletom z Androidem udało się odebrać iPadowi 20% rynku, to jednak żaden z nich nie jest w stanie skutecznie rywalizować z produktem Apple. Czy w przyszłości sytuacja ma szanse się zmienić i można spodziewać się detronizacji króla?

Według najnowszego raportu ABI Research, choć w ciągu ostatnich 12 miesięcy, tabletom z Androidem udało się odebrać iPadowi 20% rynku, to jednak żaden z nich nie jest w stanie skutecznie rywalizować z produktem Apple. Czy w przyszłości sytuacja ma szanse się zmienić i można spodziewać się detronizacji króla?

Według Jeffa Orra z ABI, producenci tabletów z systemem Google popełnili błąd, wprowadzając na rynek urządzenia podobne do iPada, ale kosztujące więcej. Apple z kolei, wydając drugą generację swojego tabletu, poprawiło specyfikację, a cenę pozostawiło niezmienioną. Z drugiej strony tanie, ale pozbawione wielu funkcji modele z Androidem pomagają zwiększyć rynkowe udziały, ale są odbierane przez konsumentów jako produkty niekompletne i niedopracowane, a pozytywne opinie są rzeczą kluczową, jeśli nowy produkt chce wyrobić sobie markę.

Analizie Orra nie sposób odmówić racji. Topowe modele tabletów takie jak Galaxy Tab, Xoom czy Flyer często kosztują tyle samo czy więcej niż iPad, więc wiele osób decyduje się na tego ostatniego. Z kolei najtańsze, 7-calowe urządzenia produkcji np. GoClever czy Archosa mają mniejszą rozdzielczość ekranu, są pozbawione niektórych funkcji, a zainstalowana wersja Androida to najczęściej 2.2 Froyo, czyli edycja dedykowana smartfonom. To jednak częściowo choroby wieku dziecięcego - kolejne wersje najtańszych urządzeń powinny posiadać już Androida w wersji 3.x Honeycromb, a ich producenci na pewno wyeliminują inne bolączki sprzętowe, zachowując jednocześnie niską cenę. Ta bowiem, podobnie jak w przypadku smartfonów z Androidem, powinna być główną bronią, bo inaczej niezdecydowany użytkownik prawie na pewno wybierze model z nadgryzionym jabłkiem na obudowie.

Źródło: BGR

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.