Telefon na urlopie - a po co?

Telefon na urlopie - a po co?24.07.2009 14:00
pfromthev/flickr
Katarzyna Pura

Niektórzy z Was mają już wakacje i mogą bezkarnie odpoczywać nie martwiąc się o nic (nie chwaląc się, do tej grupy należę również ja :D), inni są w trakcie (lub po) egzaminów (mam nadzieje, że wszyscy studenci sesje zaliczą jak najlepiej), a kolejna grupa niecierpliwie czeka na urlop. Do którejkolwiek z tych grup należysz i tak gdzieś pewnie pojedziesz. I teraz drobny dylemat - czy wyjeżdżając gdziekolwiek brać ze sobą telefon komórkowy?

Niektórzy z Was mają już wakacje i mogą bezkarnie odpoczywać nie martwiąc się o nic (nie chwaląc się, do tej grupy należę również ja :D), inni są w trakcie (lub po) egzaminów (mam nadzieje, że wszyscy studenci sesje zaliczą jak najlepiej), a kolejna grupa niecierpliwie czeka na urlop. Do którejkolwiek z tych grup należysz i tak gdzieś pewnie pojedziesz. I teraz drobny dylemat - *czy wyjeżdżając gdziekolwiek brać ze sobą telefon komórkowy?

Tak naprawdę wszystko zależy od tego czy wyjeżdżamy za granicę, czy zostajemy w kraju. „Chyba raczej na pewno", jak to mawia mój znajomy, większość z Was zdecyduje się mimo wszystko telefon wziąć, gdziekolwiek by nie jechał. Ale rozważmy te dwa rodzaje urlopów, a zobaczymy, co nam z tego wyjdzie.

Telefon komórkowy a urlop w kraju

Sprawa jest prosta. Najprawdopodobniej każdy z Was, jadąc gdzieś w Polskę, weźmie ze sobą swojego przyjaciela (czyt. telefon). W każdy momencie rodzina czy znajomi będą mieli możliwość skontaktowania się z Tobą, no i oczywiście Ty z nimi też. Chyba że robisz sobie konkretny urlop i nie chcesz, żeby ktokolwiek mógł Cię złapać na telefon - w tym wypadku telefon wyrzuć byle dalej od siebie (może być za łóżko), na pewno Ci się nie przyda.

Telefon komórkowy a urlop za granicą

Jest kilka opcji:

  1. Można go normalnie użytkować, ale tutaj należy przypomnieć, że opłaty w roamingu są kilkakrotnie wyższe niż połączenia krajowe - trzeba o tym pamiętać i spodziewać się później o wiele wyższego rachunku niż zazwyczaj :p chyba, że telefon jest na kartę - wtedy nie ma co się martwić, wydatki kontrolujemy na bieżąco.
  1. Można go wykorzystać do innych celów niż tylko wysyłanie wiadomości tekstowych czy dzwonienie. Aparat, kamera czy odtwarzacz muzyczny - takie rzeczy też mogą się przydać. Ale czy od razu trzeba brać telefon?
  1. Istnieje jeszcze taka możliwość, że komórka będzie leniuchowała schowana gdzieś w naszym pokoju hotelowym a my, powiedzmy dwa razy dziennie, będziemy do niej zaglądać i sprawdzać czy ktoś coś od nas chciał, a jeżeli zajdzie taka konieczność - kontaktujemy się z kimś za pomocą SMS-a - taniej wyjdzie.

Trzeba również wziąć pod uwagę to, że jeżeli nie weźmiemy telefonu na jakikolwiek wyjazd to nikt nie będzie mógł się z nami skontaktować, a przecież czasami wypadają ważne sprawy, chociażby nagle sprawy rodzinne (których oczywiście nikomu nie życzę).

Bo to, że szef dzwoni w czasie urlopu, to można przecież olać.


*nie czepiajcie się, że coś Wam się w tym tekście nie podoba, wakacje są ;)

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.