Telefon z aparatem to już standard – czas na aparat z telefonem

Telefon z aparatem to już standard – czas na aparat z telefonem12.01.2012 10:00
Polaroid SC1630 | fot. engadget.com
Michał Brzeziński

Telefony jeszcze długo miały nie zastąpić prawdziwych aparatów, przynajmniej osobom, dla których jakość zdjęć jest bardzo ważna. Najnowsze urządzenie Polaroida to zmienia.

Dla większości konsumentów aparat w smartfonie jest wyłącznie dodatkiem. Z drugiej strony trudno sobie wyobrazić urządzenie mobilne, które nie daje możliwości robienia zdjęć. A jednak telefonów robiących zdjęcia naprawdę dobrej jakości nie ma zbyt wiele. Do tej pory najpopularniejszymi rozwiązaniami dla fanów fotografii były Nokia N8, iPhone 4S oraz Samsung Galaxy S II. Wygląd na to, że teraz wybór będzie trochę łatwiejszy.

Polaroid ogłosił model SC1630 z Androidem na pokładzie. W urządzeniu znajduje się moduł GSM 850/900/1800/1900 oraz WCDMA 850/1900/2100, chociaż producent nie przywiązuje do tego większej wagi - najważniejszy jest oczywiście aparat. Ma on matrycę 16 Mpix z przysłoną F3.1 - F5.6, trzykrotnym zoomem optycznym, pięciokrotnym zoomem cyfrowym oraz czasem migawki 1/1400. Nie trzeba nawet wspominać o takich banałach jak detekcja uśmiechu i wybór scen.

Niestety, pozostała specyfikacja nie zachwyca. SC1630 wyposażony jest w 3,2-calowy wyświetlacz  o nietypowej rozdzielczości 400 x 800, procesor 800 MHz, 512 MB pamięci wewnętrznej, 512 MB RAM-u, slot na kartę microSIM oraz podstawowe moduły łączności (GSM, Wi-Fi, GPS, Bluetooth). Do wad można zaliczyć grubość telefonu - aż 18,5 mm, ale taka jest cena dobrego aparatu.

Polaroid SC1630 | fot. engadget.com
Polaroid SC1630 | fot. engadget.com

Zgodnie z tradycją targów jest to prototyp i do czasu oficjalnego wejścia do sprzedaży wszystkie dane techniczne mogą się zmienić. Problem stanowi bateria - jej obecna pojemność wynosi jedynie 1020 mAh. Musi być ona większa - sam producent przyznał, że model SC 1630 ma duży apetyt na energię.

Telefon powinien trafić na półki sklepowe już w kwietniu, więc nie pozostało dużo czasu na poprawki. Pierwszym celem Polaroida jest rynek amerykański, o sprzedaży w innych krajach na razie nic nie wiadomo.

Oczywiście podczas targów CES zaprezentowano kilka nowych urządzeń, które z pewnością podniosą poprzeczkę w kwestii jakości zdjęć, m.in. Xperię ION, Xperię S, a także HTC Titana II z matrycą o rozdzielczości 16 Mpix. Bardzo trudno będzie im konkurować z produktem Polaroida, w którym zastosowano optykę z prawdziwego zdarzenia. Na dokładniejsze porównania musimy poczekać do pierwszych testów.

Poświęcilibyście specyfikację dla świetnej jakości zdjęć?

Źródło: Engadget

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.