Tesco szykuje konkurencję dla Nexusa 7?

Tesco szykuje konkurencję dla Nexusa 7?19.08.2013 15:00
Tesco wprowadzi konkurencję dla Nexusa 7 (fot. crave.cnet.co.uk)
Mateusz Żołyniak

Już wkrótce (w najbliższych miesiącach) na rynku może pojawić się mocny konkurent dla Nexusa 7 i Kindle Fire. Własny tablet szykuje bowiem Tesco, największa brytyjska sieć hipermarketów i supermarketów.

Serwis International Business Times, powołując się na informacje zamieszczone w The Sunday Times, podał, że już w okolicach grudnia Tesco zaprezentuje własny tablet. Urządzenie będzie oparte na Androidzie i naszpikowane aplikacjami, które zapewnią dostęp do usług oferowanych przez firmę. Przedstawiciele Tesco nie skomentowali tych doniesień, ale w sieci pojawiło się już sporo spekulacji.

[solr id="komorkomania-pl-183631" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3154,nokia-uratuje-windowsa-rt-a-moze-system-pograzy-tablet-finow" _mphoto="koncept-tabletu-nokia-lu-36ac73f.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4279[/block]

Tablet Tesco z założenia ma być urządzeniem podobnym do Kindle Fire czy Nexusa 7. Oznacza to stosunkowo dobrze wyposażony sprzęt, którego cena może wynosić około 150 funtów. Tak jak produkt Amazonu ma on być oparty na systemie Google'a, ale jego interfejs zostanie poddany znacznym modyfikacjom. Opracowaniem urządzenia ma się zająć zespół z Indii liczący około 6500 pracowników. Sprzęt ma zapewniać łatwy dostęp do usług Tesco pomagających w robieniu zakupów online czy wykupionego niedawno Blinkboxa (serwis daje dostęp do cyfrowych treści, takich jak muzyka, filmy czy e-booki).

Tesco sprzedaje sprzęt TV, smartfony czy tablety, można więc zastanawiać się, po co firmie własne urządzenie mobilne. Trzeba jednak pamiętać, że w Wielkiej Brytanii Tesco jest piątym pod względem wielkości operatorem komórkowym i coraz mocniej wchodzi w rynek usług. Szczególnie atrakcyjny może okazać się wspomniany Blinkbox, który pozwoli zacząć zarabiać na sprzedaży cyfrowych treści, tak jak od dawna robią to Amazon czy Apple. Usługa ta oferowana na tanich tabletach może zyskać na popularności. Dzięki firmie Dunnhumby analizującej upodobania stałych klientów Tesco może przygotować ciekawy sprzęt, który będzie np. oferowany w ramach własnych taryf komórkowych.

[solr id="komorkomania-pl-182482" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3174,ing-bankmobile-hd-czyli-jak-dostosowac-aplikacje-pod-tablety" _mphoto="ing-bankmobile-hd-1-1824-6c5de99.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4280[/block]

Niestety, tablet nie trafi na nasz rynek, ponieważ w Polsce sieć ogranicza się do sprzedaży detalicznej. Nie ma u nas usług komórkowych Tesco i tych związanych z dystrybucją treści cyfrowych, więc wprowadzanie tabletu podobnego do Kindle Fire jest pozbawione sensu. Kto wie, może w przyszłości się to zmieni.

Pewne jest jednak to, że tanie tablety już teraz są świetnym wabikiem, zachęcającym rzesze użytkowników do częstego korzystania z treści cyfrowych, takich jak filmy, muzyka czy książki. Dobrze pokazały to choćby Kindle Fire, Nexus 7 czy iPad mini, które przyczyniły się do ogromnego wzrostu (aż o 66%) cyfrowej dystrybucji książek w zeszłym roku. Można więc oczekiwać, że więcej dużych firm w przyszłości będzie starało się wykorzystywać tablety do promocji swoich usług i czerpania zysków z treści dostępnych online.

Źródło: ibtimes.co.uk

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.