The new iPad! - odświeżona dwójka z ekranem 2048 x 1536 i obsługą LTE

The new iPad! - odświeżona dwójka z ekranem 2048 x 1536 i obsługą LTE07.03.2012 19:00
Apple iPad 3 (fot. engadget)
Mateusz Żołyniak

Zakończyła się właśnie konferencja Apple'a, na której firma zaprezentowała nowego iPada. Jaki jest iPad 3? Czy potwierdziły się plotki o czterordzeniowym procesorze i ekranie Retina? Czy może nowy tablet jest tylko odświeżoną wersją poprzednika?

Konferencja rozpoczęła się w tradycyjnym dla Apple'a stylu. Nie mogło więc zabraknąć wzmianki o świetnych wynikach finansowych i ogromnej popularności urządzeń z iOS na pokładzie. Tim Cook, wchodząc na scenę, nie mógł nie wspomnieć również o erze post-PC, której doskonałym przykładem mają być produkty Apple'a.

iPody, iPhone'y i iPady w zeszłym roku przyniosły firmie z Cupertino aż 76% zysków. Apple twierdzi, że w ostatnim kwartale 2011 roku udało mu się sprzedać więcej iPadów niż komputerów jakiemukolwiek innemu producentowi, wliczając w to Della, HP czy Lenovo (aż 15,4 mln sprzedanych iPadów vs 15,1 mln sprzedanych komputerów lidera rynku - HP).

Na konferencji zaprezentowano również nowe Apple TV, które wspiera ekrany Full HD i ma zmieniony interfejs. Ogłoszono też wprowadzenie iOS 5.1, który wnosi m.in. obsługę języka japońskiego do Siri (więcej w tekście na SIMblogu). Najważniejszym punktem prezentacji był jednak "The new iPad". Czy warto było na niego czekać?

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

iPad trzeciej generacji zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wyposażony został w 10-calowy ekran IPS LCD o powalającej rozdzielczości 2048 x 1536 pikseli. Jest to najwyższa rozdzielczość dostępna w urządzeniu mobilnym, a na ekranie iPada 3 znajduje się ponad 3,1 mln pikseli (gęstość pikseli to 264 ppi), czyli o milion więcej niż telewizorach Full HD. To jednak nie wszystko - dzięki ulepszonej technologii IPS charakteryzuje się on aż o 44% lepszym nasyceniem kolorów.

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

Dzięki dużej rozdzielczości 10-calowy ekran wciąż można określić mianem Retina Display. Gdy korzysta się z urządzenia w odległości 15 cali (standardowa do pracy), piksele mają nie być w ogóle widoczne, a w przypadku zbliżenia ekranu ich dostrzeżenie będzie prawie niemożliwe.

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

Nowością w porównaniu do poprzednich wersji jest aparat- iSight. Ma on matrycę 5 Mpix, wyposażony jest w sensor BSI, hybrydowy filtr IR (filtr podczerwieni) oraz przetwornik obrazu ISP (Image Signal Procesor), który jest częścią innej nowości - układu Apple A5X. Aparat wykorzystuje autofocus, automatyczną nastawę ekspozycji, obsługuje detekcję twarzy czy nagrywanie wideo w jakości Full HD (1080p), dokładnie tak jak kamera z iPhone'a 4S.

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

Niestety, nowy iPad nie ma czterordzeniowego układu ARM, jak plotkowano. Apple A5X to ulepszona wersja chipsetu A5, z lepszą, czterordzeniową grafiką (prawdopodobnie PowerVR SGX543MP4). Wydajność nowej jednostki ma być ogromna (wyższa niż czterordzeniowej Tegry 3), czego dowodem będą pierwsze tytuły gier przygotowane z myślą o nowym iPadzie.

Zupełną nowością jest funkcja dyktowania głosowego, która będzie dostępna z obsługą języków: angielskiego, francuskiego, niemieckiego oraz japońskiego, dla którego wsparcie w Siri zostało dodane w udostępnionym dzisiaj iOS 5.1. Być może to pierwszy krok we wprowadzeniu do iPada funkcji Siri dostępnej obecnie tylko w iPhonie 4S.

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

Nowy iPad będzie pierwszym tabletem Apple'a obsługującym łączność LTE! Tak, tak, nowy tablet obsługuje HSPA+ 21 Mb/s, DC-HSDPA do 42 Mb/s oraz LTE, które zapewni transfer do 73 Mb/s. Modele z obsługą LTE przygotowane są z myślą o amerykańskich operatorach, jak AT&T, Verizon Wireless, Telus, Rogers czy Bell. Wersja 3G (HSPA+/DC-HSDPA) dostępna będzie globalnie.

Apple iPad 3 (fot. engadget)
Apple iPad 3 (fot. engadget)

iPad trzeciej generacji ma 9,4 mm grubości, a jego bateria umożliwi do 10 godz. pracy podczas standardowego wykorzystania (łączność WiFi) oraz 9 godz. w przypadku korzystania z sieci LTE. Robi wrażenie.

Nowy iPad pojawi się w sprzedaży 16 marca w kolorze białym i czarnym. Na początku trafi do USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Szwajcarii oraz Japonii. Jak nietrudno się domyślić, na liście zabrakło Polski, ale mam doskonałą wiadomość dla fanów Apple'a. Tablet na naszym rynku pojawi się niecały tydzień później, bo już 23 marca, a przedsprzedaż powinna ruszyć już za parę dni.

Sprzęt będzie dostępny w trzech wersjach pojemnościowych - 16 GB, 32 GB i 64 GB, a ich ceny są następujące:

  • The new iPad WiFi 16 GB - 499 dolarów
  • The new iPad WiFi 32 GB - 599 dolarów
  • The new iPad WiFi 64 GB - 699 dolarów
  • The new iPad WiFi+4G 16 GB - 629 dolarów
  • The new iPad WiFi+4G 32 GB - 729 dolarów
  • The new iPad WiFi+4G 64 GB - 829 dolarów

Wraz z wprowadzeniem nowego iPada trzeciej generacji ceny iPada 2 spadną - będą się zaczynać od 499 dolarów. Już wkrótce do App Store mają trafić pierwsze aplikacje wykorzystujące potencjał urządzenia. Wśród nich Infinity Blade: Dungeons, czyli nowy tytuł oparty na silniku Unreal Engine 3, którego możliwości będzie można wykorzystać dzięki świetnej rozdzielczości nowego iPada, symulator samolotów myśliwskich SkyGamblers czy SketchBook przygotowany przez Autodesk. Apple wydał również iPhoto dla iPada oraz wprowadził odświeżone wersje iWorka, iMovie oraz Garage Band.

Jak się Wam podoba iPad trzeciej generacji? Z jednej strony to tylko odświeżona wersja dwójki, z drugiej - ma ekran o rewelacyjnej rozdzielczości 2048 x 1536, obsługę LTE (chociaż nie w Europie) oraz nową potężną grafikę (w Apple A5X). Na plus zaskakuje szybkie wprowadzenie modelu w Polsce - nie spodziewałem się tego.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.