Top 10 wpadek producentów komórek

Top 10 wpadek producentów komórek11.10.2008 10:00
Karolina Adamus

Od roku 1983, kiedy to na masowy rynek trafił pierwszy telefon komórkowy producenci pracują nad nowymi technologiami i rozwiązaniami, jakie można wykorzystać w budowie i działaniu przenośnych telefonów. Nie zawsze im się to jednak udaje. Niejedna firma zaliczyła już komórkową wpadkę.

Od roku 1983, kiedy to na masowy rynek trafił pierwszy telefon komórkowy producenci pracują nad nowymi technologiami i rozwiązaniami, jakie można wykorzystać w budowie i działaniu przenośnych telefonów. Nie zawsze im się to jednak udaje. Niejedna firma zaliczyła już komórkową wpadkę.

Oto najlepsze z nich:

  1. Brak obsługi MMS w iPhonie

Brak możliwości wysłania wiadomości multimedialnej w iPhonie (mimo że telefon posiada obsługę GPRS) jest wpadką stulecia, która na długo zapisze się w historii telefonów komórkowych. Mało tego producent powtórzył swój błąd wypuszczając rok później nowszą wersję modelu i nadal zapominając o obsłudze MMS.

  1. Brak wyjmowanej baterii w iPhonie

Drugie miejsce na liście również należy się firmie Apple za wpadkę z baterią. Producent uwięził ją w swoim telefonie na wzór odtwarzaczy multimedialnych. Każdy użytkownik iPoda wie więc, jak irytujące jest dostanie się do baterii, aby ją wyjąć.

A może Apple spodziewał się, że iPhone będzie się nudził użytkownikom tak szybko, że nie będą chcieli wymienić baterii?

  1. Umiejscowienie głośnika w Nokii N-Gage

Nokia to producent, który od dawna eksperymentuje z najróżniejszego rodzaju kształtami i rozwiązaniami w komórkach (chociażby Nokia 7600 lub 3300). W Nokii N-Gage firma przeszła jednak samą siebie. Już sam wygląd komórki okazał się dziwaczny, jak na tamte czasy, ale nie to było jego porażką. Każdy, kto miał do czynienia z tym modelem pamięta pewnie, w jaki sposób trzeba było trzymać telefon przy uchu. Komórka miała zapewne powodzenie tylko wśród fanów Star Treka.

  1. To samo wejście na ładowarkę i słuchawki w modelach HTC

Modele HTC znane są z dopracowania i dbałości o funkcjonalność, dlatego połączenie wejścia na ładowarkę i słuchawki można zdecydowanie uznać za wpadkę producenta. Kupując jakikolwiek model HTC możecie spodziewać się, że nie będziecie mogli jednocześnie słuchać muzyki i ładować telefonu.

  1. Brak wejścia 3,5 mm w muzycznych modelach

Dodawane do zestawu z komórką słuchawki często pozostawiają wiele do życzenia. Każdy szanujący się audiofil posiada zestaw odpowiadający jego wymaganiom, często zakupiony za sporą sumkę. Kupując model muzyczny użytkownik chciałby podłączyć własne słuchawki, jednak nie zawsze jest to możliwe.

Najnowsze modele muzyczne zostają już wyposażone w wejście 3,5 mm, ale co z tymi które zyskały nazwę Music Edition po wyjściu standardowej wersji, jak np. Nokia N73? Podobnie jest z Walkmanami Sony Ericssona. Ludzie! Jaki jest sens w kupowaniu MUZYCZNEGO modelu, żeby zaraz potem musieć wyposażyć się w przejściówkę?

  1. Opóźniona data premiery Nokii N96

Opóźnione daty premiery zaczynają być standardem na rynku komórek. Kilka jednak zapada w pamięć. Jak telefon-widmo firmy Meizu, który zapowiadany jest już od ponad roku.

Wpadka, która warta jest zapamiętania dotyczy również Nokii N96. W czasie zapowiedzi została ona przedstawiona jako „potwór multimedialny", który miał zmieść z rynku inne modele. Telefon „wychodził" na rynek już od maja. Zwlekanie z premierą nie wyszło Nokii na dobre. W tym czasie inni producenci przedstawili bardziej interesujące alternatywy.

  1. Nieudana próba wejścia Nokii z dotykowym Symbianem w 7700 i 7710

Modele 7700 i 7710 to jedne z największych wpadek producenta. 7700 nie pokazał się nawet oficjalnie na rynku i prawdę mówiąc 7710 też nie powinien. Firma zaryzykowała jednak i wpuściła do sklepów model z dotykowym Symbianem. O ile wygląd interfejsu był godny pozazdroszczenia, o tyle stabilność i szybkość jego działania już nie. Telefon dodatkowo odstawał wyglądem od obecnych smartfonów, co sprawiło, że szybko został zapomniany.

  1. Brak połączenia WiFi w HTC Touch Dual

Producenci modeli biznesowych takich jak HTC, czy Asus przyzwyczaili nas już do szerokiej funkcjonalności swoich palmfonów. Tym bardziej dziwi brak obsługi sieci WLAN w drugim modelu flagowej linii HTC - Touch Dual. Brak WiFi w biznesowym modelu w XXI wieku? Wielka porażka.

  1. Wolny interfejs UIQ w serii P Sony Ericssona

Sony Ericsson postanowił wyróżnić się na rynku i odciąć od znanego z modeli Nokii interfejsu S60. Producent zaaplikował w swoich modelach biznesowych własny interfejs UIQ, który wcale nie wyszedł im na dobre. Modele Nokii ze starszym S60, owszem były wolne, ale przy UIQ-u i tak działały jak błyskawica.

  1. Cegły XXI wieku

Miejsce ostatnie, ale nie mniej ważne należy się telefonom o wyglądzie i wadze cegły. W tej konkurencji powinna zwyciężyć przede wszystkim Nokia. Producenci smartfonów biznesowych mogą zostać rozgrzeszeni, bo wyposażenie telefonu w 3-calowy ekran pociąga za sobą pewne wyrzeczenia.

Nic jednak nie tłumaczy Nokii, która stworzyła takie dziwadła, jak N90, N93, czy E61.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.