TOP 10 największych komórkowych wpadek

TOP 10 największych komórkowych wpadek07.08.2013 06:30
Kamerzysta w reklamie Lumii 920

Producenci urządzeń mobilnych i operatorzy telefonii komórkowej zazwyczaj zaskakują nas naprawdę udanymi produktami i usługami, ale nie zawsze wszystko idzie po ich myśli. Oto przegląd ich największych wpadek.

Wpadki #1

  1. Reklama Lumii 920. Nokia w reklamie swojego ubiegłorocznego flagowego smarfona próbowała udowodnić, jak dobrze sprawdza się zastosowana w tym modelu optyczna stabilizacja obrazu. W tym celu przygotowała krótki film, rzekomo nagrany właśnie Lumią 920. Niestety, Finowie przed emisją reklamy nie zauważyli, że w niektórych ujęciach widać odbicie oraz cień mężczyzny z profesjonalną kamerą.

Nokia Lumia 920 Pureview announcement fail or media stunt ?

[solr id="komorkomania-pl-161793" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3589,top10-najlepszych-jablkowych-parodii-wideo" _mphoto="jobs-resurrection-161793-04a66ad.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4209[/block]

  1. iPhone 4 i "Antennagate". Apple do konstrukcji zaprezentowanego w 2010 roku iPhone'a 4 wykorzystał zintegrowaną z obudową antenę, która pokryła wszystkie krawędzie urządzenia. Miało to zapewnić rewelacyjny zasięg, jednak - jak na ironię - okazał się on największym problemem tego urządzenia. Niewłaściwie trzymany telefon tracił go całkowicie. Steve Jobs zwołał wtedy specjalną konferencję, na której przekonywał, że wszystkie smartfony tak mają. Użytkownikom rozdano specjalne bumpery, które chroniły antenę przez "uchwytem śmierci".

Wpadki #2

  1. MMS-owa awaria w Play. W październiku ubiegłego roku do poważnej awarii doszło w Centrum MMS sieci Play, w wyniku której wysyłane przez użytkowników wiadomości multimedialne docierały do złych odbiorców. Ku niezadowoleniu abonentów cieszących się z napływających do ich telefonów nagich fotek obcych dziewczyn operator szybko uporał się z usterką.

[solr id="komorkomania-pl-170747" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3478,15-ciekawostek-ze-swiata-mobilnych-technologii-cz-1" _mphoto="fot-gadgetgyan-in-170747-dc40b4b.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4210[/block]

  1. Czym się różni Galaxy Tab od iPada? Odpowiedzi na to pytanie nie znał jeden z prawników Samsunga, który miał udowodnić, że Koreańczycy nie kopiują pomysłów firmy Apple. Podczas jednego z procesów wchodzących w skład tzw. wojny patentowej prawnik został zapytany o to, czy potrafi rozróżnić dwa znajdujące się na sali tablety. Odpowiedział jedynie "nie z tej odległości".

Samsung Calls BS On Apple's Charges Of Copying | CONAN on TBS

Wpadki #3

  1. Nokia nie wiedziała, że Lumia to nie tylko smartfon. Pierwsze słuchawki fińskiego producenta z systemem Windows Phone pojawiły się w 2011 roku i od razu trafiły do rodziny Lumia. Koncern zaliczył tym samym sporą wpadkę, ponieważ w Hiszpanii - gdzie smartfony te również są dostępne - słowo "lumia" oznacza kobietę wykonującą najstarszy zawód świata.
Fot. na lic. CC; Flickr.com; by Emery Co Photo
Fot. na lic. CC; Flickr.com; by Emery Co Photo

[solr id="komorkomania-pl-172113" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3449,top-10-najdziwniejszych-komorek-na-swiecie" _mphoto="elfoid-fot-techdigest-tv-553a47a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4211[/block]

  1. A co oznacza "siri"? Dokładnie w tym samym czasie podobną wpadkę zaliczył Apple ze swoim wirtualnym asystentem głosowym Siri. W tym wypadku zgorszeni mogli zostać Japończycy, gdyż najważniejsza funkcja iPhone'a 4S została w ich kraju nazwana... pośladkami.

Wpadki #4

  1. Motorola Droid X z systemem iOS. Takie urządzenie nieumyślnie promowali marketingowcy amerykańskiego operatora Verizon Wireless. Ten pracujący pod kontrolą Androida smartfon na jednym z reklamujących go plakatów pojawił się z widocznymi na ekranie mapami żywcem wyjętymi z konkurencyjnej platformy iOS.
fot. gizmodo.com
fot. gizmodo.com

[solr id="komorkomania-pl-157566" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3834,top-10-najdziwniejszych-akcesoriow-do-ipada" _mphoto="antjes-ipad-bacon-case-1-06d43b3.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4212[/block]

  1. Samsung reklamuje swój procesor przy użyciu... iPada. Jakiś czas temu Samsung wziął się do promowania swoich nowych procesorów z linii Exynos. Na jednej z grafik pojawił się niewymieniony z nazwy tablet, z wyświetloną na ekranie grą. Okazało się, że zdjęcie zostało przerobione przez grafików, a na oryginale - do którego dotarli internauci - widoczny jest iPad. Poniżej możecie zobaczyć porównanie obu grafik.
fot. tech.wp.pl
fot. tech.wp.pl

Wpadki #5

  1. Apple i reklama funkcji, która nie działa. 1 stycznia koncern ruszył z telewizyjną kampanią reklamową funkcji Nie przeszkadzać, która jest dostępna m.in. w iPhonie 5. Wycisza ona dźwięki systemowych powiadomień w wyznaczonych godzinach. Pech chciał, że w wyniku systemowego błędu spowodowanego przejściem na nowy rok kalendarzowy funkcja ta przestała nagle działać. Stało się to dokładnie w tym samym dniu, w którym Apple zaczął ją reklamować.

[solr id="komorkomania-pl-170300" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3484,10-faktow-o-samsungu-ktorych-nie-znales" _mphoto="fot-brecorder-com-170300-f562f42.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4213[/block]

  1. Microsoft Kin. Ostatnia pozycja w dzisiejszym zestawieniu to nie tyle wpadka, co po prostu gigantyczna porażka Microsoftu. Społecznościowe smartfony z serii Kin miały być rewolucją na rynku, producent zainwestował w nie miliard dolarów. Produkt trafił na rynek w maju 2010 roku, jednak okazał się tak wielką klapą, że został całkowicie wycofany ze sprzedaży już po 48 dniach. Jakby tego było mało, smartfon do działania wymagał stałego połączenia z serwerami Microsoftu za pośrednictwem usługi Kin Studio, która została wyłączona kilka miesięcy później. Słuchawki, które trafiły do klientów, są dziś zatem bezużytecznymi przyciskami do papieru.
Microsoft Kin
Microsoft Kin

Źródło: YouTubeDaily MailGizmodoGizmodoTech.WP.plWikipedia

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.