Twitter zaczyna walkę z Insagramem?

Twitter zaczyna walkę z Insagramem?24.01.2015 14:09
Źródło zdjęć: © Tyler Lawrence
Maciej Kubiak

Użytkownicy portali społecznościowych często mają problemy z łączeniem treści z kilku kont. Wielu z nas ma kłopoty z połączeniem konta google z facebookiem, albo youtube z kontem Microsoft live. Najgorsze jest to, że producenci nie robią wiele w tej kwestii, chcąc nas przekonać do jednego ekosystemu i funkcji z nim związanych.

Twitter - jeden z najbardziej rozpoznawalnych portali społecznościowych w historii internetu. Za jego pomocą można komunikować się ze znajomymi i resztą świata pod postacią wpisów. Oczywiście nasze notki posiadają pewne ograniczenie (de facto znane z krótkich wiadomości tekstowych) - maksymalna długość wynosi 140 znaków. Czy jest to wielki problem dla użytkowników? Sądząc po ilości aktywnych userów okazuje się, że nie. Dodam, że według mnie to ograniczenie to pewna zaleta - nie jesteśmy zalewani masą bezwartościowych informacji. Większość wpisów umieszczana jest na bieżąco ze smartfonów. Rozwiązanie to jest wygodne i sprawdzone. Krótko, zwięźle i na temat. Czasem jest dołączony do wpisu jakiś link albo zdjęcie wykonane smartfonem... No właśnie!

Starsi użytkownicy Instagrama i Twittera mogą pamiętać, że kiedyś te portale idealnie się ze sobą zgrywały. Jeden służył do wstawiania krótkich notek, drugi do publikacji zdjęć wykonanych urządzeniami mobilnymi. Łącznie tworzyły dobrze zgrany duet. Aż do 2012 roku, kiedy to nastąpił wielki kryzys. Od ponad trzech lat, zdjęcia z Instagrama są widoczne na Twitterze pod postacią linku do zewnętrznego serwisu. Nic więcej - żadnej miniaturki czy podglądu.

Twitter w tej sytuacji jest chyba w lepszej pozycji, gdyż to w jego serwisie są umieszczane linki do fotografii. I te wpisy nadal znajdują się na portalu z ptaszkiem a nie u konkurencji. Jednak nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej! Z tego samego założenia wychodzą specjaliści z Twittera. Zaczęli bowiem stosować dość agresywne pozyskiwanie nowych użytkowników. Szczegóły zdradza poniższa grafika:

Źródło zdjęć: © The Verge
Źródło zdjęć: © The Verge

Jak widać Twitter zachęca użytkowników do publikowania zdjęć w serwisie z ptaszkiem. Jako uzasadnienie podają screen z widocznym wpisem i linkiem zamiast fotografią. Faktycznie, coś w tym jest. Skoro ktoś chce się pochwalić całemu światu fotografią z krótkim podpisem, to nie musi korzystać z dwóch serwisów. Jak mawia stare polskie porzekadło : "zamysł był dobry, tylko gorzej z wykonaniem". Według mnie lepiej wyszłoby, gdyby portal wyświetlał zdjęcia,ale z ograniczeniami. Twitter zaczął walczyć, ale czy uda się przekonać użytkowników Instagrama do migracji ze swoimi zdjęciami - zobaczymy!

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.