Połowę zysków z mobilnych gier generuje... 0,19 proc. graczy korzystających z mikropłatności

Połowę zysków z mobilnych gier generuje... 0,19 proc. graczy korzystających z mikropłatności25.03.2016 15:59
Źródło zdjęć: © Pexels
Łukasz Skałba

Gry i aplikacje freemium są darmowe do pobrania, ale w ich wnętrzu kryją się mikropłatności. Za pieniądze kupimy tam na przykład rozszerzenie możliwości apki lub lepsze wirtualne wyposażenie. Czy to się opłaca?

Firma Swrve opublikowała przedwczoraj obszerny raport dotyczący aplikacji mobilnych, a dokładniej tych działających w modelu Free to Play. Raport został utworzony na podstawie 30-dniowej obserwacji ponad 20 milionów graczy. Dane zostały zebrane z ponad 40 różnych tytułów.

Z raportu wynika, że osób, które płacą za dodatkowe treści jest bardzo mało - około 1,9 proc. Oznacza to, że deweloperzy zarabiają średnio na jednej osobie na 50. Jeszcze ciekawiej sytuacja wygląda, gdy spojrzymy na to, jak rozkładają się zarobki wśród tych, którzy wydają pieniądze wewnątrz aplikacji.

0,19 proc. osób generuje ok. połowę przychodów deweloperów z gier!

Mamy więc sytuację w której mało użytkowników wydaje na wirtualne treści realne pieniądze, ale gdy już się na to zdecydują, to kwoty na to przeznaczone okazują się całkiem duże.

Średnio gracze wydają 24,33 dolary miesięcznie, dokonując średnio 1,8 wirtualnych zakupów (22 dolary w 2014 roku). Cena pojedynczego zakupu wynosi więc najczęściej około 13,82 dolary. Zakupy powyżej 50 dolarów również się zdarzają jednak decyduje się na nie jedynie 2,5 proc. najbardziej zapalonych spośród płacących graczy. Odpowiadają oni za około 17 proc. przychodów producentów gier freemium.

Inna część raportu pokazuje jak rozkłada się sprzedaż na przestrzeni kolejnych dni od zakupu gry. Okazuje się, że pierwszy dzień jest tutaj kluczowy. To właśnie w ciągu niego dokonuje się aż 59 proc. wszystkich wewnętrznych zakupów, generujących 55,5 proc. całego przychodu. Użytkownicy, którzy wydali swoje pieniądze już pierwszego dnia są dla deweloperów cenni również z innego powodu. Statystyki pokazują, że 56 proc. z nich dokona przynajmniej jeszcze jednej transakcji w przeciągu kolejnych dwóch tygodni.

Na powyższym wykresie widać jak przychody rozkładają się w kolejnych dniach od pobrania. W sumie, aż 70 proc. przychodu jest generowane podczas pierwszych 48 godzin od pobrania. Jeśli natomiast nie wydałeś ani grosza pierwszego dnia, szanse na to że zrobisz to później drastycznie spadają każdego kolejnego dnia.

Raport przewiduje, że w ciągu 2016 roku deweloperzy zarobią na grach Free to Play około 1,9 miliardów dolarów. A wy? Dorzucacie się do tej sumy czy zadowalacie się tym co aplikacja oferuje za darmo?

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.