Usługa Xpress Now uruchomiona. Nokia zamierza konkurować z Google Now?

Usługa Xpress Now uruchomiona. Nokia zamierza konkurować z Google Now?17.05.2013 15:19
Nokia Xpress Now

Nokia uruchomiła - przygotowaną wraz z modelem Asha 501 - usługę Xpress Now. Jej zdaniem jest m.in. badanie osobistych preferencji użytkownika po to, by w danym momencie dostarczyć mu informacji, które mogą go zainteresować.

Usługa przeznaczona jest na telefony z serii Asha i bazuje głównie na danych zebranych od jej użytkowników. Sama aplikacja ma formę prostej przeglądarki, która proponuje użytkownikowi mogące go zaciekawić treści. Całość została podzielona na trzy sekcie: w "What’s Hot" znajdziemy artykuły, które cieszą się rosnącą popularnością w naszej okolicy, "You May Also Like" serwuje spersonalizowane treści w oparciu o nasze osobiste preferencje, a w "Liked" znajdują się materiały "polubione" przez użytkowników.

Pozornie opis ten przypomina prosty ranking stron, jednak Andy Kelm - wiceprezes Nokii ds. usług Xpress - zapewnia, że za całość odpowiadają zaawansowane algorytmy, które bez przerwy analizują dane zbierane od milionów posiadaczy słuchawek Nokia Asha.

[solr id="komorkomania-pl-159178" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3742,najlepszy-fotograficzny-smartfon-nokii-wciaz-przed-nami-moze-jesienia" _mphoto="ballmer-nokia-159178-244-9832058.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3851[/block]

Oczywiście Google Now wykracza daleko poza funkcjonalność tej usługi, gdyż serwuje użytkownikowi nie tylko artykuły, ale i mnóstwo innych danych, które w konkretnym momencie mogą być dla niego istotne. Xpress Now na chwilę obecną dopiero raczkuje, jednak w dłuższej perspektywie ma wszystko, czego potrzebuje, by w przyszłości móc konkurować z inteligentnym asystentem Google'a.

Przede wszystkim usługa tego typu do prawidłowego działania potrzebuje danych zbieranych od wielu użytkowników, a tych Nokia wciąż - wbrew pozorom - ma całkiem sporo. W samych Indiach przeglądarka Xpress preinstalowana na telefonach Asha odnotowuje aż 80 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Na chwilę obecną Xpress Now zbiera od nich jedynie dane dotyczące przeczytanych artykułów, jednak nietrudno sobie wyobrazić, że tak ogromna baza danych w przyszłości może zostać wykorzystana w bardziej kreatywny sposób.

[solr id="komorkomania-pl-159021" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3753,nokia-lumia-925-idealne-rozszerzenie-portfolio-pierwsze-wrazenia" _mphoto="nokia-lumia-925-159021-2-025bb09.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3852[/block]

Ciekaw jestem, czy w przyszłości Nokia wprowadzi Xpress Now również na pokłady smartfonów z serii Lumia. Uruchomienie tej usługi w pierwszej kolejności właśnie na nich nie miałoby żadnego sensu, bo zabrakłoby tego, co do jej działania jest najważniejsze, czyli użytkowników. Dość tutaj wspomnieć o ostatnim raporcie Gartnera, z którego  wynika, że Nokia jest drugim co do wielkości producentem telefonów komórkowych na świecie, jednak po odjęciu tzw. featurephone'ów i zostawieniu samych smartfonów, Finowie nie zostali w ogóle uwzględnieni w rankingu. A przecież nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać dane zbierane od użytkowników telefonów Asha do stworzenia potężnej usługi,  która w przyszłości mogłaby być atutem słuchawek Lumia.

W pierwszej kolejności usługa testowana jest wyłącznie w Indiach, jednak Andy Kelm zapewnia, że jeszcze w tym roku jej działanie zostanie rozszerzone o kolejne kraje.

Źródło: NokiaPhone Arena

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.