Użytkownicy iPhone'ów bardzo lojalni, HTC - mniej, Nokii - najmniej

Użytkownicy iPhone'ów bardzo lojalni, HTC - mniej, Nokii - najmniej23.09.2011 09:16
Użytkownicy iPhone'ów najbardziej lojalni (fot. na lic. CC/Flickr)
Kamil Homziak

Przywiązanie do marki to dla producentów sprzętu istotny wskaźnik - nikt przecież nie lubi, gdy klient wzmacnia konkurencję. Z badań przeprowadzonych w USA przez UBS wynika, że powody do zadowolenia może mieć Apple, który wyprzedza konkurencję o kilka długości.

Zadowolonych z produktów z jabłuszkiem jest aż 89% ich użytkowników. Zastanawiająca jest natomiast przewaga nad zajmującym drugie miejsce HTC, wobec którego lojalność deklaruje 39% ankietowanych - dystans do lidera wynosi zatem ponad 100%. Różnice na kolejnych pozycjach są już mniejsze. Z produktów BlackBerry zadowolona jest jedna trzecia osób (jeszcze półtora roku temu wskaźnik wynosił 62%). kolejne miejsca zajmują Samsung (28%) i Motorola (25%). Marką, wobec której klienci deklarują najmniejszą lojalność, jest Nokia - 24%.

UBS: Lojalność wobec marek (fot. AppleInsider)
UBS: Lojalność wobec marek (fot. AppleInsider)

O ile nie zaskakuje pierwsza pozycja Apple'a oraz drugie miejsce szybko zdobywającego uznanie HTC, o tyle zastanawiać może zaledwie czwarte miejsce Samsunga, który chce być największym światowym sprzedawcą telefonów. Wyniki badania świadczą też o znużeniu użytkowników Nokią. Ciekawe, czy nadchodzące słuchawki z Windowsem odwrócą ten niekorzystny trend.

W związku z nie najlepszymi wynikami można się spodziewać dalszego spadku pozycji RIM, zwłaszcza że w poprzednim badaniu firma uzyskała przeszło 30% punktów więcej. W badaniu UBS zabrakło koreańskiego LG - czyżby jego komórki nie cieszyły się uznaniem klientów? Nie wiadomo też, co stanie się z Motorolą po przejęciu jej przez Google'a. Teoretycznie produkty firmy z Chicago powinny być bardziej dopracowane, a ich marketing bardziej sprawny. Czy tak będzie, pokażą najbliższe miesiące.

Przywiązanie do Androida deklaruje 60% użytkowników smartfonów z systemem Google'a (około dwóch razy więcej niż wyniki poszczególnych marek produkujących tego typu słuchawki). Jednocześnie 31% klientów nie miałoby nic przeciwko temu, aby ich kolejnym telefonem był iPhone. Dla porównania, zaledwie co dziesiąty użytkownik smartfona Apple'a zamieniłby go na inny model.

UBS sprawdził też, jaki wpływ na wybór firmy ma dostępność aplikacji. Czynnik ten uznaje za ważny 30% badanych, czyli niewiele. 69% osób przyznało, że na pobrane programy wydało mniej niż 25 dolarów. Przy zmianie platformy problem stanowi to, że licencji zakupionych aplikacji nie można przenieść na inny system, nawet jeśli dostępna jest na niego kompatybilna wersja aplikacji.

Źródło: Apple Insider

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.