Virgin Mobile przejęte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?

Virgin Mobile przejęte przez sieć Play. Co to oznacza dla klientów?23.04.2020 10:40

Stało się. Wirtualny operator Virgin Mobile Polska, po przeszło dwuletnich negocjacjach, trafia pod skrzydła swojego dostawcy infrastruktury.

Pierwsze głosy na temat możliwego przejęcia Virgin Mobile przez sieć Play pojawiły się już w styczniu 2018 roku. Wówczas obie strony podpisały wstępne porozumienie oraz ustaliły, że do ewentualnego przejęcia może dojść w 2020 roku. Tak też się stało.

Play wyda na Virgin Mobile ponad 60 mln zł

W komunikacie prasowym ujawniono, że kwota transakcji opiewa na 13,4 mln euro, czyli równowartość 60,7 mln zł.

Przejęcie wymaga jeszcze antymonopolowej zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, ale zdaje się, że jest to jedynie formalność.

Co przejęcie Virgin Mobile przez Play oznacza dla klientów?

Zapytanie w tej sprawie wysłałem zarówno do Virgin Mobile, jak i sieci Play. Otrzymałem jedynie lakoniczną odpowiedź, że "nie ma powodów do obaw".

Cóż, można bezpiecznie założyć, że z punktu widzenia klientów nie zmieni się nic. Wynika to zresztą z wcześniejszych deklaracji przedstawicieli wirtualnego operatora.

"Dlaczego sprzedajemy Virgin Mobile Polska? To jest naturalna droga wirtualnych operatorów komunikacyjnych na całym świecie" - przekonywał w 2018 roku Łukasz Wejchert, jeden z założycieli Virgin Mobile Polska, w rozmowie z Wyborczą. "Jeśli firma zbuduje swoją wartość, stworzy bazę abonentów, tradycyjni operatorzy ją przejmują. Pozyskują dzięki temu innych klientów niż do tej pory" - sprecyzował.

Pod koniec 2019 roku Play chwalił się liczbą 12,9 mln aktywnych klientów. W tym czasie Virgin Mobile obsługiwanych kart SIM miało 396 tys. Przejęcie wirtualnego operatora pozwoli więc "fioletowym" z dnia na dzień zwiększyć bazę klientów o 3 proc. oraz umocnić pozycję lidera w rankingu największych operatorów w Polsce. Wszelkie negatywne zmiany w ofercie mogłyby wywołać odpływ klientów, dlatego nie sądzę, by Play szykował na tym polu jakąś rewolucję.

Wirtualny operator Virgin Mobile Polska wystartował 22 sierpnia 2012 roku. Od samego początku P4 (operator sieci Play) był głównym dostawcą infrastruktury telekomunikacyjnej.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.