W App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, którymi nikt się nie interesuje

W App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, którymi nikt się nie interesuje03.08.2012 17:19
Krystian Bezdzietny

Bardzo niepokojące dane napływają z firmy Adeven. Jak informują jej analitycy, w App Store jest ponad 400 tysięcy aplikacji, które ani razu nie zostały zainstalowane na urządzeniu z systemem Apple iOS.

Mając na uwadze to, że w App Store dostępnych jest ponad 600 000 aplikacji, taki wynik jest co najmniej przygnębiający, zwłaszcza dla deweloperów, którzy bez końca płodzą nowe tytuły w App Store.

"Prawda jest taka, że tylko kilka tysięcy aplikacji doświadczyło jakichkolwiek pobrań" - mówi Christian Henschel, główny prezes firmy Adeven. "To efekt zamkniętego charakteru systemu Apple'a. Trudno odkrywać tego rodzaju aplikacje. Nie ma do tego odpowiedniej wyszukiwarki, więc jedynym rozwiązaniem jest poznawanie aplikacji poprzez listy TOP."  dodaje.

[solr id="simblog-pl-59679" excerpt="0" image="0" _url="http://simblog.pl/google-bierze-sie-za-porzadki-w-google-play" _mphoto="google-play-59679-260x16-62884d7.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2342[/block]

Z pewnością niejeden deweloper zgodzi się ze słowami Henschela. Jeżeli nie wyda się kroci na promocję swojej aplikacji, czego efektem byłoby jej pojawienie się na liście TOP 25, to można zapomnieć o sukcesie tytułu, nad którym przecież tak długo się pracowało.

Jednak czy tylko o appstore'ową wyszukiwarkę chodzi? Niezupełnie. Takie platformy jak App Store czy Google Play przesycone są aplikacjami, które powielają wzajemnie swoje funkcje. Pracownicy Adevent w tym przypadku zwracają uwagę na aplikacje-latarki, których w App Store naliczono aż 1899 sztuk. I jak spośród tych niemal dwóch tysięcy aplikacji wybrać tę jedyną, wyjątkową, a przede wszystkim taką, która pozwoli zarobić deweloperowi?

Kilka tygodni temu na łamach SIMblogu pojawił się wpis, w którym przetłumaczyłem tekst jednego z byłych pracowników Apple'a. Omówił on pięć aspektów, które należy brać pod uwagę, jeżeli chce się osiągnąć sukces w App Store:

  • po pierwsze - zamieszczaj opisy aplikacji, które naprawdę chce się czytać, czyli mają być krótkie i treściwe;
  • po drugie - przyłóż się do wykonania swojej aplikacji, niech przyciąga zarówno funkcjonalnością, jak i wyglądem;
  • po trzecie - stwórz dobry filmik promocyjny;
  • po czwarte - zaimplementuj w aplikacji funkcje z najnowszego API Apple'a;
  • po piąte - pojawiaj się na branżowych imprezach.

[solr id="simblog-pl-59093" excerpt="0" image="0" _url="http://simblog.pl/nowa-funkcja-facebooka-pozwalajaca-zapisywac-posty-na-pozniej" _mphoto="facebook-ios-app-saved-p-63c7e23.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2343[/block]

Wykupienie konta deweloperskiego Apple i stworzenie byle jakiej aplikacji, która - jak się z czasem okazuje - nie jest w żaden oryginalna, w 90% nie zaowocuje pokaźnymi zyskami, o ile w ogóle takowe się pojawią. Jeżeli, deweloperze, nie chcesz, aby Twoja aplikacja znalazła się pośród tych 400 000, którymi nikt się nie interesuje, stwórz coś oryginalnego, a popularność pojawi się sama.

Źródło: GigaOM

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.