W Biedronce zapłacimy smartfonami? Niestety, nie zbliżeniowo

W Biedronce zapłacimy smartfonami? Niestety, nie zbliżeniowo04.01.2013 12:00
Adrian Nowak

Choć w sieci sklepów Biedronka nie są akceptowane karty, być może już wkrótce za zakupy zapłacimy tam smartfonem. Wszystko wskazuje na to, że mobilne płatności zawitają również do innych sieci marketów.

Klienci Biedronki mają otrzymać dostęp do specjalnej aplikacji na smartfony, która po połączeniu z Internetem umożliwi dokonanie płatności - dowiedziała się Wirtualna Polska. Mobilny Internet nie jest jednak najtańszy, więc przy kasach pojawią się również darmowe hotspoty, przeznaczone specjalnie do dokonywania transakcji.

Narzędzie dla Biedronki ma przygotowywać firma ICP Polska, która choć przyznaje, że pracuje nad tego typu narzędziem, nie chce dokładniej komentować działań prowadzonych wspólnie z Jeronimo Martins Polska - właścicielem sieci dyskontów. W Sieci znaleźć można jednak materiały instruktażowe, które krok po kroku prezentują proces dokonywania płatności właśnie w jednej z Biedronek.

Angelika Wójcicka z ICP Polska ujawniła przy tym, że narzędzie pozwalające na płatności mobilne nie musi ograniczać się tylko do jednej sieci dyskontów:

Planujemy, że będzie można nim płacić w wielu punktach sprzedaży.

Sama procedura ma być oczywiście maksymalnie uproszczona. Niestety, mobilne płatności najprawdopodobniej nie będą wykorzystywały technologii zbliżeniowej NFC. Zamiast tego po uruchomieniu narzędzia wpisać będziemy musieli kod zabezpieczający PIN, a następnie wybrać opcję "płacę", po czym wygenerowany zostanie 6-cyfrowy ciąg znaków. Kod taki podajemy kasjerowi, który już zdalnie prześle do naszego urządzenia informację o kwocie do zapłacenia. Jeśli ją zatwierdzimy i płatność przebiegnie bez problemu, na koniec standardowo wydrukowane zostaną stosowne paragony.

Dlaczego płatności smartfonem?

Biedronka nie obsługuje kart płatniczych przede wszystkim ze względu na prowizje, jakie nakładane są przez banki i operatorów kart płatniczych. W Polsce opłaty tego typu należą do najwyższych w Europie i wynoszą średnio 1,7%. Biorąc pod uwagę, że w 2011 roku zrobiliśmy w Biedronce zakupy za ponad 25 miliardów złotych, spółka musiałaby zapłacić od takiej kwoty nawet 250 milionów złotych prowizji.

Nieoficjalne informacje, do jakich dotarła Wirtualna Polska, wskazują, że Jeronimo Martins Polska chce dojść do opłat intercharge na miażdżącym poziomie 0%. Bez wątpienia najwięksi wystawcy kart nie zgodzą się na takie warunki, jednak dla niektórych banków może to być ciekawa propozycja. Instytucje finansowe zarabiałyby na późniejszym oferowaniu produktów klientom Biedronki.

O tym, że w przyszłości będziemy mogli robić zakupy, mając w kieszeni wyłącznie smartfona, wiedzieliśmy już od dawna. Dla wielu zaskoczeniem może być jednak to, że tego typu udogodnienia mają szansę zawitać jako pierwsze do dyskontów, w których nie są akceptowane nawet karty płatnicze. Jeśli jednak Biedronce uda się zapewnić dostęp do nowej formy płatności bez konieczności ponoszenia istotnych kosztów, na podobne rozwiązania w konkurencyjnych sieciach z pewnością nie będziemy musieli długo czekać.

Źródło: Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.