WDS: Smartfony z Androidem najbardziej wadliwe

WDS: Smartfony z Androidem najbardziej wadliwe24.06.2011 06:29
Które telefony psują się najczęściej?
Kamil Homziak

Smartfony z którym systemem najczęściej ulegają awariom? Na to pytanie odpowiadają analitycy z WDS, którzy przez rok badali ponad 600 tysięcy telefonów oddanych do działów wsparcia technicznego.

Według raportu WDS najbardziej narażone na usterkę sprzętową są smartfony z Androidem (14%). Niechlubne drugie miejsce zajmują komórki z Windows Phone 7 (9%), a ostatnie miejsce na pudle jest zarezerwowane dla iPhone'ów (8%). Najmniej awaryjne okazały się produkty BlackBerry - 3,7%.

Dobre wyniki Apple'a i BlackBerry mogą być wynikiem tego, że firmy te produkują telefony pod własną marką, zamiast udzielać licencji producentom OEM. Nieco inaczej sprawa ma się z Microsoftem, który wymaga, aby każdy telefon z Windows Phone spełniał określone minimalne wymagania techniczne. Dla odmiany, otwartość Androida powoduje, że smartfony z tym systemem ma w ofercie ponad 35 producentów.

Z badań wynika też, że jedne firmy mają problemy z wadliwymi wyświetlaczami, inne z klawiszami, a jeszcze inne z mikrofonem czy baterią. WDS sugeruje, że wprowadzając nowy model telefonu do oferty, operatorzy częściej powinni brać pod uwagę tzw. całkowity koszt użytkowania (obejmujący koszt zwrotów, reklamacji itp.), a nie tylko jednostkową cenę zakupu. Abonent, który kupił nowy telefon za przysłowiową złotówkę i ma z nim same problemy, może nabrać ochoty na zmianę operatora.

Craig Rich, kierownik marketingu w firmie przeprowadzającej badania, potwierdza, że choć Android miał olbrzymi wpływ na popularyzację kosztujących poniżej 100 dolarów smartfonów, to jakość telefonów wyposażonych w ten system bywa bardzo różna. Badanie WDS przeprowadzono między czerwcem 2010 a majem 2011 w Europie, Australii, Ameryce Północnej i południowej części Afryki.

Wyniki raportu mogą być jednak bardzo tendencyjne: brak podziału na poszczególne marki, jedyne zróżnicowanie to system operacyjny. Takie jednak były założenia analityków firmy i trudno ich za to ganić. W zestawieniu brakuje wyników smartfonów z Symbianem. Te może nie są zbyt popularne w Ameryce, ale już w Europie, gdzie także przeprowadzano badanie - owszem.

W odniesieniu do rzekomo najbardziej wadliwych smartfonów z Androidem trudno się jednak spodziewać, aby odsetek reklamacji w przypadku drogich marek, takich jak np. HTC, wynosił aż 14%. Tego typu oszczędzanie na jakości produktów przyniosłoby dbającym o jakość koncernom więcej strat niż zysków. Wydaje się więc, że wynik Androida zawyżają przede wszystkim najtańsze modele mało znanych producentów. Ciekawe, jak wyglądałoby zestawienie obejmujące choćby ZTE czy Huawei, dostępne od niedawna na polskim rynku. Z drugiej strony wysoka cena wcale nie musi świadczyć o jakości.

Źródło: Cellular News

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.