Co tam smartwatche. Firma medyczna pokazała inteligentną naklejkę wyglądającą jak tatuaż

Co tam smartwatche. Firma medyczna pokazała inteligentną naklejkę wyglądającą jak tatuaż07.01.2016 08:01
BioStamp
Źródło zdjęć: © M10
Konrad Błaszak

Na rynku wearables - oprócz zwykłych zegarków czy opasek - można znaleźć też ciekawostki jak My UV Patch czy sensor BioStamp.

Targi CES to nie tylko smartfony czy tablety, ale również technologie ubieralne, jak chociażby zegarki. Swoje produkty z tego segmentu pokazało już CASIO oraz FitBit, ale to nie jedyne interesujące gadżety. Kolejnymi są dwa produkty firmy badawczej MC10.

Pierwszym jest widoczny na zdjęciu głównym sensor BioStamp, który można zginać żeby jeszcze lepiej przystosował się do ludzkiego ciała. Jest to gadżet zaprojektowany z myślą o badaczach, którzy zajmują się problemami z motoryką człowieka lub chorobami neurodegeneracyjnymi, czyli związanymi z układem nerwowym. Mimo tego, że wygląda bardziej jak plaster niż pełnoprawny produkt rynku wearables, to ma w sobie akcelerometr oraz żyroskop. Może on również monitorować aktywność elektryczną wywoływaną przez mięśnia oraz działać jak mały elektrokardiogram (EKG).

BioStamp, Źródło zdjęć: © MC10
BioStamp
Źródło zdjęć: © MC10

Jednocześnie na ciele można mieć kilka takich sensorów, które dadzą wtedy pełniejszy obraz aktywności człowieka. Wszystkie dane zbierane są w systemie BioStampRC, dzięki któremu można bezpiecznie dzielić się nimi z innymi badaczami. Kupując to akcesorium dostaje się specjalny tablet do śledzenie wyników oraz dostęp do internetowych aplikacji. Użytkownik nawet nie będzie czuć, że ma na sobie taki sensor, ponieważ jego wymiary to tylko 5,7 x 2,8 x 0,3 cm, a waga wynosi 6 gramów. Jest on dodatkowo wodoszczelny do 1 metra, a bateria starcza na 36 godzin. Oczywiście został on wyposażony w łączność Bluetooth.

Jeszcze ciekawszym gadżetem stworzonym przez tę firmę - przy współpracy z L’Oréal - wydaje się być My UV Patch. Swoim wyglądem przypomina bardziej naklejkę lub tatuaż. Można go założyć podczas wyjścia na plażę, ponieważ jest to sensor UV. Działania jest banalne - z czasem i pod wpływem promieni UV zmienia on kolor, a robiąc mu zdjęcie można w specjalnej aplikacji sprawić jak zniszczona jest skóra. W odpowiedniej aplikacji pojawią się natomiast rady, które pomogą zmniejszyć zagrożenie. Ten gadżet trafi na rynek w tym roku, a aplikacja będzie dostępna na Androidzie oraz systemie iOS.

My UV Patch, Źródło zdjęć: © MC10
My UV Patch
Źródło zdjęć: © MC10

Najciekawszych elementem drugiego gadżetu jest to, że wygląda on jak wytatuowany. Na razie jest to tylko papierowa naklejka, ale bez wątpienie za jakiś czas będzie można wybierać czy chce się smartwatcha, opaskę czy może lepiej będzie zrobić sobie inteligentny tatuaż.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.