Według Nokii iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość. Czas na zmiany [wideo]

Według Nokii iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość. Czas na zmiany [wideo]05.10.2012 10:00
Reklama Lumia 920 "Czas na zmiany" - iPhone 5 symbolizuje szaroburą rzeczywistość
Kamil Bąkowski

iPhone 5 jest najpopularniejszym dotychczas telefonem firmy z Cupertino. Nokia postanowiła dać Apple'owi prztyczka w nos, porównując iPhone'a 5 do szaroburej rzeczywistości.

Nokia Lumia 920 jest nadzieją Finów. To właśnie kolejna generacja telefonu z mobilnymi okienkami ma pomóc producentowi w odzyskaniu dawnej pozycji na rynku.

[solr id="komorkomania-pl-125148" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5426,nowe-lumie-wycenione-na-rynki-europejskie-ruszyla-przedsprzedaz-w-rosji" _mphoto="nokia-lumia-920-1-120287-26c31d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2759[/block]

Nokia Lumia 920 została wyposażona m.in. w "superczuły" ekran PureMotion HD+ o przekątnej 4,5 cala, dwurdzeniowy układ Snapdragon S4, 1 GB RAM, 32 GB pamięci wewnętrznej, 8,7 Mpix aparat z optyką Carl Zeiss i optyczną stabilizacją obrazu (technologia PureView). Smartfon działa pod kontrolą nowego systemu Windows Phone 8. Mateusz w pierwszych wrażeniach nazwał Lumię 920 "urządzeniem niemal idealnym".

Poniżej najnowsza reklama modelu Nokia Lumia 920 zatytułowana "Czas na zmianę".

Ten materiał humorystycznie nawiązuje do słynnej reklamy komputera Macintosh wyemitowanej w 1984 roku podczas finału Super Bowl XVIII. Obydwa spoty pokazują szarą rzeczywistość. W przypadku reklamy Nokii "żywymi maszynami" są klienci podporządkowani systemowi - wybierający telefon Apple'a.

1984 Apple's First Macintosh Commercial

Według Nokii porządek burzy Lumia 920, która będzie dostępna w jednym z pięciu kolorów. Fiński producent podkreślił w materiale, że różnorodność wersji kolorystycznych odróżnia model Lumia 920 od iPhone'a 5.

Nie wiem jak Wam, ale mnie ten spot nie przypadł do gustu. Nie przepadam za czarnym PR-em, uważam, że jest to przykład braku pomysłu na kampanię marketingową nowego produktu. Zamiast skupiać się na nowych, wyjątkowych funkcjach Lumii 920, Nokia wybiera strategię, która przyniesie jej więcej rozgłosu, ale nie daje odpowiedzi na pytanie, dlaczego jako potencjalny klient powinienem wybrać telefon z nowymi okienkami (chyba nie ze względu na kolor?).

[solr id="komorkomania-pl-120287" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/5622,nokia-lumia-920-dla-mnie-ideal-pierwsze-wrazeniawideo" _mphoto="nokia-lumia-920-1-120287-26c31d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]2760[/block]

Jeśli fiński producent czarnym PR-em chce wywołać szum medialny, to ma to jak w banku. Nie wydaje mi się jednak, że klienci będą szturmowali sklepy dlatego, że Lumia 920 jest dostępna w różnych kolorach. Nokia, przygotowując promocję nowego modelu, mogłaby inspirować się Apple'em.

Firma z Cupertino niemal w każdej kolejnej reklamie produktu kładzie nacisk na jedną wybraną funkcję. Nowa reklama Nokii natomiast w żaden sposób nie zachęca mnie do zakupu Windows Phone'a. Bo jak nazwiecie pomysł na promocję urządzenia: wybierz telefon, ponieważ jest żółty (kolorowy), a nie biały/czarny (nie jest iPhone'em, po którego wszyscy stoją w kolejce i płacą za niego niemało)...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.