Windows Phone coraz mocniejszy - 100 tysięcy aplikacji w Marketplace

Windows Phone coraz mocniejszy - 100 tysięcy aplikacji w Marketplace07.06.2012 16:00
Liczba aplikacji w Windows Phone Marketplace (fot. All About Windows Phone)
Paweł Żołyniak

Niedawno sklep użytkowników Windows Phone'ów osiągnął 100 tysięcy opublikowanych aplikacji. Co dokładnie kryje się za tymi liczbami?

Na osiągnięcie tego wyniku Microsoft potrzebował 20 miesięcy. Dla porównania, App Store uzyskał ten poziom po 16 miesiącach, a ówczesny Android Market - po 24. Dziś oba sklepy mają odpowiednio 600 i 450 tysięcy aplikacji. Pomimo że te trzy platformy diametralnie różnią się w zakresie polityki dotyczącej urządzeń, to jednak różnica się zaciera pod względem aplikacji.

Tempo przybywania nowych aplikacji do Windows Phone Marketplace jest podobne do przyrostu, jaki odnotowały konkurencyjne platformy w danym czasie. Według serwisu All About Windows Phone do sklepu Microsoftu dziennie przybywa średnio 313 aplikacji, podwajając tym samym wynik z maja poprzedniego roku, który wynosił około 166 aplikacji dziennie.

Procent dostępnych aplikacji (for. All About Windows Phone)
Procent dostępnych aplikacji (for. All About Windows Phone)

Statystyki bazują na dedykowanym numerze identyfikacyjnym przypisywanym każdej aplikacji (App ID), dlatego nie odzwierciedlają dokładnej liczby dostępnych aplikacji. Ich liczba powinna wynosić ponad 88 tysięcy we wszystkich 60 krajach. Oczywiście część z nich jest dostępna jedynie na określonym rynku, co kolejny raz zawęża liczbę dostępnych dla każdego użytkownika programów.

Lokalizacja aplikacji (fot. All About Windows Phone)
Lokalizacja aplikacji (fot. All About Windows Phone)

Nie oznacza to jednak zawyżonych statystyk. Marketplace ma system pozwalający wypróbować za darmo płatne aplikacje, przez co nie występuje zjawisko dublowania programów przez wersję lite, czy demo i full. Obecnie najwięcej aplikacji jest dostępnych w Stanach Zjednoczonych (77,450) oraz w Wielkiej Brytanii (72,933). W Polsce ta liczba wynosi około 55 tysięcy. Co ciekawe, język polski jest najpopularniejszych językiem po standardowej piątce - angielskim, niemiecki, francuskim, hiszpańskim i włoskim.

Kategorie w Marketplace (fot. All About Windows Phone)
Kategorie w Marketplace (fot. All About Windows Phone)

Najpopularniejszą kategorią w Windows Phone Marketplace jest rozrywka, kolejnymi - narzędzia, książki i gry. Te cztery grupy stanowią 59% całego sklepu. Dwie trzecie wszystkich aplikacji są dostępne za darmo. Spośród płatnych programów aż 61% można nabyć za 99 centów.

Co prawda Windows Marketplace nie prześcignie konkurentów w liczbie aplikacji, to jednak już teraz stanowi trzecią najważniejszą platformę na rynku. Dobre tempo rozwoju powinno być utrzymane w przyszłości i użytkownicy Windows Phone nie powinni się tym martwić. Wraz z premierą Windowsa 8 i coraz większą integracją innych produktów z Redmond powinno być tylko lepiej.

Microsoft pokazał, że potrafi stworzyć konkurencyjny ekosystem, czego nie osiągnął na przykład Samsung z bada OS, mając większy udział w rynku. Bazując tylko na własnych technologiach (XNA i Silverlight), znacząco utrudnił portowanie już istniejących aplikacji z innych platform, jednak jak widać, nie przeszkodziło to w utrzymaniu dobrego tempa rozwoju platformy. Przewaga iOS i Androida na tym polu zawsze będzie, jednak po przekroczeniu pewnego poziomu (dostępność najlepszych aplikacji z innych platform) nie będzie już tak widoczna i przestanie być wadą dyskwalifikującą system.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.