Wojna Samsunga z Apple'em wychodzi na ulice! Co wymyślili Koreańczycy?

Wojna Samsunga z Apple'em wychodzi na ulice! Co wymyślili Koreańczycy?12.10.2011 10:20
Sklep w Sydney (fot. na lic. CC; Flickr.com/by Tamsin Slater)
Paweł Żmuda

Obserwując trwającą od dość dawna wojnę patentową między koncernem Apple a Samsungiem, można odnieść wrażenie, że w tej rywalizacji o pieniądze, a koncerny zapomniały, co jest tak naprawdę ważne. Mobilni producenci nie mogą istnieć bez dobrych produktów i właściwego marketingu. W Australii spór wyszedł z sądowych sal na ulice. Samsung atakuje w bardzo ciekawy sposób.

Zamiast pozwów o blokadę sprzedaży iPhone'a 4S w Australii firma postawiła na niekonwencjonalny marketing. Niedaleko sklepu Apple'a w Sydney Samsung zainwestował we własną, tymczasową placówkę, w której promowany jest Galaxy S II.

Akcja marketingowa nie ogranicza się jedynie do zgarniania ciekawskich fanów Apple'a, którzy wybierając się po nową zabawkę, mogą wstąpić i pobawić się koreańskim urządzeniem. W sklepie Samsunga przygotowano niezwykłą promocję. Dla pierwszych 10 klientów każdego dnia firma przygotowała smartfony Galaxy S II za cenę 2 dolarów (około 6 zł). Promocja trwa aż do startu sprzedaży iPhone'a 4S.

Przedstawiciele Samsunga atakują również poza drzwiami sklepu. Wynajęty personel podchodzi do klientów sklepu Apple'a i stara się przekonać do zakupu smartfona z Androidem. W chwili gdy po śmierci Steve'a Jobsa najwierniejsi fani koncernu z Cupertino okazują swoje oddanie marce, nie jest to chyba zbyt dobry pomysł.

Gość z Samsunga starał się przekonać nas do zakupu Galaxy S II przez dwa dni. To idiota - mówi 15-letni uczeń Tom Mosca.

Jak donosi serwis muswellbrookchronicle.com.au, część osób, które kupiły tanie komórki, wcale nie ma zamiaru ich używać. Inni szczęśliwcy, jak Russell Lee, mają zamiar zastąpić swoje stare telefony nowymi Samsungami. Czy tacy klienci faktycznie mieli zamiar kupić smartfon Apple'a?

Działania Samsunga nie są może zbyt etyczne, ale lepsze to niż ciągła walka na pozwy. Podobną akcją popisali się w zeszłym roku przedstawiciele HTC, którzy zorganizowali prezentację smartfonów z linii Desire podczas londyńskiej konferencji Nokia World 2010, na co w podobnym stylu zareagowała Nokia. Co myślicie o marketingu Koreańczyków?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.