Wolimy tańszy abonament niż oferty typu no-limit

Wolimy tańszy abonament niż oferty typu no-limit13.09.2012 15:00
Wolimy tańszy abonament niż oferty typu no-limit (fot.: Flickr/blakespot/CC BY 2.0)
Kira Czarczyńska

Oferty no-limit miały być prawdziwą rewolucją na naszym rynku telekomunikacyjnym. Cóż - najwyraźniej nie są. Mimo początkowego, głównie teoretycznego zainteresowania klientów, w praktyce mało kto się decyduje na podniesienie abonamentu w zamian za brak limitów. Właśnie na ten temat "dyskutowali" wczoraj rzecznicy Orange i Play, odnosząc się do artykułu Gazety Prawnej.

Na ile teza postawiona przez Gazetę Prawną w artykule "Klientów nie interesują oferty no limit. Wolą tanie smartfony i tablety" jest prawdziwa? Jest tam mowa o kilku procentach abonentów prywatnych zainteresowanych ofertami bez limitu rozmów. Rzecznicy prasowi Orange i Play, którzy wypowiedzieli się wczoraj na ten temat, wskazują na nieco większą liczbę klientów, którzy korzystają z tych propozycji. Niewiele jednak większą tak naprawdę.

Duża jest natomiast różnica w podejściu przedstawicieli obu sieci do tego tematu.

Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange, nie jest wcale zaskoczony brakiem zainteresowania:

"[...] taką możliwość, wspartą wiedzą marketingowców Orange, przepowiedziałem jeszcze w marcu br. Obecnie z dziesięciu klientów indywidualnych podpisujących lub przedłużających umowy abonamentowe w Orange, tylko jeden decyduje się na ofertę "no limit". Przypuszczam, że u naszych konkurentów jest podobnie i moim zdaniem to słaby wynik, jak na szumnie zapowiadaną rewolucję."

Zainteresowanie na poziomie 10% jest może nieco wyższe, niż ocenili analitycy rynku dla Gazety Prawnej, ale rzeczywiście ciężko mówić o "rewolucji". Maciej Witucki, prezes Orange Polska, przyznał natomiast, że zainteresowanie klientów biznesowych ofertą no limit znacznie wpłynęło na przychody sieci. Przedsiębiorcy płacący dotychczas kilkaset złotych miesięcznie, mogą teraz obniżyć sobie koszt korzystania z telefonu do zaledwie ok. 100 zł - i nie przejmować się możliwością przekroczenia abonamentu.

Bardziej optymistycznie podchodzi do tego rzecznik Play, Marcin Gruszka:

"Oczywiście to nie jest idealna taryfa dla każdego, ale tez nigdy tak nie mówiliśmy. Udział tych taryf w naszej sprzedaży to ok 15% podpisywanych kontraktów i naszym zdaniem to bardzo dobry wynik."

Faktycznie - wynik, choć nadal mało rewolucyjny, jest lepszy niż w Orange. Skąd ta różnica? Możliwe, że ma to związek ze sposobem reklamowania usługi przez obie sieci - Play zdecydowanie częściej chwali się swoją Formułę 4.0 niż Orange ofertą No limit. Z drugiej strony, może klienci Orange mają po prostu wystarczająco dużo minut w ramach abonamentów - i nie potrzebują więcej?

Właściwie jednak wyniki nie są jakoś szczególnie zaskakujące.

Oferty bez limitu rozmów są korzystne tylko tam, gdzie regularnie przekraczany jest abonament, i to na kwoty wyższe niż te 100 złotych miesięcznie. Większość użytkowników prywatnych mimo wszystko nie rozmawia po kilkaset minut w każdym okresie rozliczeniowym, nie ma więc powodu zamieniać obecnych ofert na droższy abonament, za to bez limitów rozmów. Zwłaszcza, że z telefonu od dawna nie korzysta się tylko w tym celu - a np. dodatkowe pakiety internetowe to kolejny stały koszt, jeszcze bardziej podnoszący wydatki.

Źródło: Orange • Play • Gazeta Prawna

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.