WSJ: "Amazon pracuje nad smartfonem z ekranem 3D". Kolejne podejście może się udać

WSJ: "Amazon pracuje nad smartfonem z ekranem 3D". Kolejne podejście może się udać10.05.2013 08:00
Koncept telefonu Amazonu (fot. androidpolice.com)

Pomysł na smartfony z trójwymiarowymi wyświetlaczami nie jest nowy. Urządzenia tego typu - choć nie cieszą się zbyt dużą popularnością - dostępne są na rynku od dawna. Wall Street Journal informuje, że technologię 3D w jednym ze swoich nadchodzących smartfonów zamierza wykorzystać Amazon. Czy amerykańskiemu gigantowi uda się tym ruchem podbić serca konsumentów?

Pomysł na smartfony z trójwymiarowymi wyświetlaczami nie jest nowy. Urządzenia tego typu - choć nie cieszą się zbyt dużą popularnością - dostępne są na rynku od dawna. Wall Street Journal informuje, że technologię 3D w jednym ze swoich nadchodzących smartfonów zamierza wykorzystać Amazon. Czy amerykańskiemu gigantowi uda się tym ruchem podbić serca konsumentów?

Przecieki na temat tego, że Amazon pracuje nad własnym smartfonem, krążą po sieci od wielu miesięcy. Koncern zdążył już podbić amerykański rynek swoimi tabletami z serii Kindle Fire, więc wystawienie na półki sklepowe telefonu wydaje się naturalną kolejną rzeczy. Z informacji, do których dotarł Wall Street Journal, wynika, że rodzina smartfonów Amanozu ma liczyć więcej niż jednego członka. Jednym z nich ma być właśnie model wyposażony w ekran 3D.

Czy taki produkt ma jakieś szanse na sukces? O smartfonach tego typu, takich jak LG Swift 3D oraz HTC EVO 3D, dziś już mało kto pamięta. Czy oznacza to jednak, że każde kolejne urządzenie wykorzystujące tę technologię jest z góry skazane na porażkę? Niekoniecznie. iPad nie był pierwszym tabletem na świecie, a jednak nie przeszkodziło mu to w zrewolucjonizowaniu rynku.

[solr id="komorkomania-pl-158645" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3784,ceo-xiaomi-o-planach-dotyczacych-globalnej-ekspansji-i-byciu-chinskim-apple" _mphoto="fot-thenextweb-com-1-158-c38f453.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3832[/block]

Przyczyn porażki 3D w urządzeniach mobilnych było wiele. Przede wszystkim wspomniane wyżej smartfony trafiły na rynek w momencie, gdy technologia ta była jeszcze mocno niedopracowana. Klient decydujący się na tego typu gadżet musiał iść na kompromis: efekt 3D wyglądał zjawiskowo, jednak był wykorzystywany sporadycznie. Widoczną na ekranie pikselozę rodem z low-endów trzeba było natomiast znosić przez cały czas. Wiele osób (w tym ja) nie było również w stanie patrzeć na trójwymiarowy obraz dłużej niż przez 5 minut, bo kończyło się to bólem głowy. Jeśli Amazonowi uda się wyeliminować te problemy i dopracować technologię (a z informacji podanych przez WSJ wynika, że tak właśnie będzie) wtedy dam ekranom 3D jeszcze jedną szansę.

Kolejna przyczyna porażki 3D w sprzęcie mobilnym była taka, że w 2011 roku treści wykorzystujących potencjał trójwymiarowych ekranów było jak na lekarstwo. LG powiedziało jedynie: "Macie telefon z ekranem 3D, którym możecie sobie cykać fajne fotki i pobawić się efektowną karuzelą w menu. Kiedyś tam załatwimy Wam jeszcze kilka gierek. Radźcie sobie". Jestem przekonany, że jeśli Amazon - światowy lider handlu internetowego - faktycznie pracuje nad tego typu smartfonem, to jego premiera będzie się wiązała z udostępnieniem klientom zyliona trójwymiarowych filmów, aplikacji i innych treści.

[solr id="komorkomania-pl-158586" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3790,tegra-4-w-benchmarkach-jak-wydajny-jest-nowy-uklad-nvidii" _mphoto="project-shield-158586-22-7b809d1.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3833[/block]

Jeśli amerykański koncern zechce zachować swój model sprzedaży, to przełoży się to na jeszcze jeden ogromny plus. Pamiętajmy, że Kindle Fire wywrócił amerykański rynek tabletów do góry nogami, bo producent sprzedawał go praktycznie po kosztach produkcji. Wiedział bowiem, że inwestycja mu się zwróci, gdy ludzie zaczną kupować udostępniane na niego e-booki, filmy, gry i aplikacje. Smartfony 3D, które dotychczas trafiły na rynek, były relatywnie drogie, co również nie sprzyjało ich popularności. Sprawa może jednak wyglądać inaczej, gdy Amazon zdecyduje się sprzedawać swoje telefony z ekranami 3D po cenach niższych niż nietrójwymiarowe flagowce konkurencji.

Oczywiście musicie pamiętać, że to tylko plotki. Oficjalnie nie wiadomo, czy tego typu produkt kiedykolwiek ujrzy światło dzienne.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.