Smartfon Xiaomi użytkownika Wykopu wybuchł. To mogło skończyć się tragicznie

Smartfon Xiaomi użytkownika Wykopu wybuchł. To mogło skończyć się tragicznie08.08.2016 15:11

Smacznie sobie śpisz, gdy nagle ze snu wyrywa cię wybuch znajdującego się koło twojej głowy smartfona. Brzmi strasznie, prawda? Coś takiego przytrafiło się jednemu z użytkowników Wykopu.

Dopiero co pisałem o przegrzewającym się smartwatchu Basis Beak, a już swoją przygodę ze smartfonem opisał na Wykopie zielonycukierek.

W nocy obudziło mnie syczenie i smród. Z telefonu zaczęły lecieć iskry i dym. Dodam, że miałem telefon obok głowy, na łóżku.

Xiaomi nie był podłączony do ładowarki tylko leżał bezczynnie na łóżku. Telefon zaczął sie topić i wtapiać w moje łóżko. Przebił pościel i materac. Nie wierzyłem w to co widziałem. Jeśli miałbym go w kieszeni to [ * ] ... ;/

Bohaterem tej historii jest smartfon Xiaomi Mi 4c. Został on zakupiony cztery miesiące temu na AliExpress u sprzedawcy X Show Technology Ltd. Sklep ten cieszy się pozytywną opinią (97 proc. pozytywnych komentarzy na 54 000 ocen).

Xiaomi Mi 4c po wybuchu, Źródło zdjęć: © zielonycukierek / Wykop.pl
Xiaomi Mi 4c po wybuchu
Źródło zdjęć: © zielonycukierek / Wykop.pl

Szczęście w nieszczęściu jest takie, że w chwili wybuchu smartfon nie był używany. Gdyby zielonycukierek miał go akurat w ręce, w kieszeni lub prowadził rozmowę telefoniczną, uszkodzony smartfon mógłby być jego najmniejszym zmartwieniem.

Co było przyczyną wybuchu? Nie wiadomo

Wspomniany wykopowicz podkreśla, że na co dzień używał oryginalnej ładowarki, a bateria nie była przez niego wymieniana. W chwili wybuchu telefon nie był nawet podpięty do zasilania.

Czy wina leży po stronie producenta? Być może. Część użytkowników Wykopu sugeruje jednak, że telefon mógł być refabrykowany, a następnie sprzedany jako nowy. Jeśli tak rzeczywiście było, niewykluczone, że naprawa była przeprowadzona w nieautoryzowanym serwisie, a zamiast oryginalnych części użyto zamienników (np. nieoryginalnej baterii).

Sytuacji nie poprawia fakt, że smartfony Xiaomi oficjalnie w ogóle nie są dostępne w Europie. Proces reklamacji może być więcej wyjątkowo skomplikowany.

Niedawno podobny problem ze smartfonem Xiaomi miał pewien mężczyzna z Indii

Niejaki Ajay Raj Negi‎ siedział w biurze, gdy jego smartfon w widowiskowy sposób eksplodował. Cały incydent został uwieczniony na wideo.

W tym przypadku ofiarą samozapłonu był model z tej samej rodziny - Xiaomi Mi 4i.

Podczas ściągania elektroniki z Chin należy zachować szczególną ostrożność

AliExpress nie jest niestety pewnym źródłem. Nawet jeśli jakiś sprzedawca ma dużo pozytywnych ocen, zazwyczaj nie kryje się za nimi nic więcej niż "kupiłem, dostałem i działa". Niestety nie można mieć pewności do co pochodzenia sprzętu, a niższa niż u konkurencji cena zazwyczaj nie bierze się znikąd.

Ja kupując chińską elektronikę staram się korzystać z ofert sprawdzonych sklepów takich jak GearBest, iBuyGou czy OPPOMART. Ceny są zazwyczaj nieco wyższe niż na AliExpress, ale z doświadczenia znajomych wiem, że oferowane przez tych sprzedawców wsparcie serwisowe jest przyzwoite.

Trzeba też pamiętać o tym, że sama obsługa klienta nie rozwiązuje wszystkich problemów. Awaryjność tanich, chińskich urządzeń może wynikać po prostu z chęci maksymalnego obniżenia kosztów produkcji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.