Wyniki finansowe Apple'a - zyski i sprzedaż wciąż rosną

Wyniki finansowe Apple'a - zyski i sprzedaż wciąż rosną24.01.2013 09:00
Tomasz Hamryszak

Od początku roku w Sieci pojawiało się wiele prognoz dotyczących wyników finansowych giganta z Cupertino. Większość z nich to czarne scenariusze, a jako winowajcę wskazywano Tima Cooka. Oficjalne wyniki sprzedaży Apple’a z ostatniego kwartału roku zapowiadają jednak kolejne rekordy.

Z najświeższego raportu Apple'a wynika, że przychody firmy w czwartym kwartale 2012 roku osiągnęły pułap aż 54,5 mld dol., co przełożyło się na zysk rzędu 13 mld dol. To oznacza wzrost przychodów o 8,7 mld oraz zysków o 0,4 mld w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011. Jednocześnie firma może poszczycić się największym przychodem w całej swojej historii.

Wyjątkowo wysoka okazała się sprzedaż iPhone’ów - w ciągu ostatnich trzech miesięcy rozeszło się ich 47,8 mln sztuk. To ogromny skok w porównaniu z zeszłym rokiem (sprzedaż na poziomie 37 mln egzemplarzy). Producent niestety nie podał, jak na tle starszych modeli sprzedaje się iPhone 5.

Dużym zainteresowaniem cieszą się także iPady. W czwartym kwartale 2011 roku firmie z Cupertino udało się sprzedać 15,4 mln tych urządzeń, rok później w ręce klientów trafiło aż 22,9 mln tabletów spod znaku nadgryzionego jabłka.

Rosnąca popularność smartfonów i tabletów Apple’a może być problemem nie tylko dla konkurencji, ale także dla samego producenta. Świetnym tego przykładem jest słabnąca sprzedaż komputerów Mac (4,1 mln sprzedanych urządzeń w 4Q2012 vs 5,2 mln w 4Q2011) oraz odtwarzaczy iPod (12,7 mln w 4Q2012 vs 15,4 mln w 4Q2011). Zależność tę zauważa Krystian Kozerawski z MacKozer.pl:

Moim zdaniem jednak sprzedaż Maków osiągnęła swój szczyt i choć może jeszcze wzrastać, to nie osiągnie takiego poziomu jak np. w ostatnim kwartale kalendarzowego roku 2011 (czyli pierwszym kwartale fiskalnego roku 2012). Winnym tego jest głównie iPad i zjawisko umownie zwane „erą Post PC”. Zwykli użytkownicy, konsumenci treści mogą częściej sięgać po iPada i iPhone’a, tablet i smartfona z Androidem niż komputer PC, a więc i Maka.

Dobre wyniki sprzedażowe Apple’a nie oznaczają, że producent może spocząć na laurach. W ciągu ostatnich miesięcy bardzo wyraźnie zmieniła się struktura sprzedaży urządzeń Apple’a. Sprzedaż Maców i iPodów spada. iPhone generuje obecnie ponad połowę przychodów, a więc w dużej mierze od niego i iPada zależy, jak firma będzie radziła sobie w przyszłości.

[solr id="komorkomania-pl-145588" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4592,na-jakie-nowe-smartfony-warto-czekac" _mphoto="tyt-145588-258x168-1ec966151a41a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3419[/block]

Sam iPhone i iPad nie mogą zagwarantować stale rosnącej sprzedaży i przychodów. Przemysław Pająk ze Spider's Web słusznie zauważa, że Apple jak najszybciej potrzebuje świeżości:

iPhone, który definiuje dziś finansowy byt Apple’a powoli przestaje być na tyle prężną lokomotywą, aby zapewnić kolejne wzrosty rentowności firmy. Dziś, mimo pozornie świetnego kwartału Apple’a, wyraźnie widać jak bardzo firma Tima Cooka potrzebuje nowego hitu sprzedaży.

Tim Cook ma niełatwe zadanie: stworzyć hit, który pociągnie sprzedaż i zapewni firmie kolejne miesiące świetnych wyników. W przeciwnym razie następne kwartały mogą być dla Apple’a coraz trudniejsze, a Tim Cook będzie musiał ustąpić miejsca innemu wizjonerowi.

Źródło: Apple

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.