Wyniki finansowe Gameloftu mówią prawdę o mobilnym rynku gier

Wyniki finansowe Gameloftu mówią prawdę o mobilnym rynku gier03.02.2014 21:26
Zbigniew Kowal

Gameloft to obok Rovio, Electronic Arts oraz Supercell najbardziej dochodowa firma zajmująca się produkcją gier mobilnych. Z tego powodu wyniki finansowe tej spółki są uważnie śledzone przez branżowych ekspertów i fanów francuskiego producenta. Raport podsumowujący 2013 rok ujawnił dwie ciekawostki.

Z pewnością nie odkryję Ameryki, pisząc, że Gameloft radzi sobie doskonale na rynku gier mobilnych. Każdego roku firma notuje duży zysk i zwiększa obroty. Producent takich gier jak GT Racing 2 czy Despicable Me zarobił w 2013 roku ponad 233 mln euro (12% więcej niż w 2012 roku).

Jednocześnie 12-procentowy wzrost to najmniejszy skok, jaki firma zanotowała od 2009 roku. W szczególności rok 2012 był bardzo udany, ponieważ zysk wzrósł wówczas o 27%. Aplikacje na smartfony oraz tablety (firma sprzedaje gry również na inne platformy) to obecnie 66% przychodu Gameloftu.

Myli się jednak ten, kto sądzi, że najwięcej Gameloft zarabia na sprzedaży płatnych gier. Według raportu finansowego blisko 80% zysku z gier na smartfony pochodzi z mikrotransakcji i reklam. Niestety, nie wiadomo, jaką część zysku wygenerował sklep Google Play, a jaką App Store.

10 Years of Gaming Evolution - Trailer by Gameloft

Wygląda więc na to, że postawienie na model freemium okazało się strzałem w dziesiątkę. Czy tego chcemy czy nie, darmowe gry, w których można dokupić wirtualne przedmioty lub walutę, to dzisiaj najlepszy sposób na monetyzację aplikacji mobilnych. Rok 2014 powinien przynieść wysyp gier z tej kategorii.

Doskonałe wyniki Gameloftu nie są dziełem takich gier jak Asphalt 8 czy Iron Man 3. Wszystkie gry wydane w 2013 roku przyniosły umiarkowany zysk. Co zaskakujące, 75% zysku ze wspomnianych 233 mln zapewniły tytuły opublikowane przed 2013. Z jednej strony to powód do zmartwień, w końcu nowe tytuły na nowych urządzeniach powinny generować większe pieniądze. Z drugiej strony sprawdzone, bogate portfolio gier pozwala utrzymać się Francuzom w czołówce nawet rok czy dwa po wydaniu aplikacji.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.