Wywiad z dyrektorem od marketingu firmy Nokia - Piotr Bubak

Wywiad z dyrektorem od marketingu firmy Nokia - Piotr Bubak04.08.2009 11:00
Karolina Adamus

Redakcja InfoNokia.pl przeprowadziła wywiad z dyrektorem ds. marketingu firmy Nokia. O sukcesie Nokii 5800 XpressMusic i planach dotyczących firmy w Polsce możecie przeczytać po rozwinięciu posta.

Przedruk z InfoNokia.pl:

Redakcja InfoNokia.pl:Nokia 5800 XpressMusic odniosła sukces na polskim i światowym rynku telekomunikacyjnym. Jak wygląda sprzedaż tego modelu w Polsce i na świecie?

Piotr Bubak: Rzeczywiście Nokia 5800 XpressMusic to bardzo lubiany i popularny model – zarówno na świecie, jak i w Polsce. Potwierdzają to wyniki sprzedaży i rankingi, np. sieci Vobis, gdzie od kilku miesięcy telefon ten jest najchętniej kupowanym urządzeniem. Również na rynkach w innych krajach ten model święci triumfy – w rankingu bestsellerów Vodafone w Wielkiej Brytanii zajmuje drugą pozycję, tuż za Nokia N97. Na rynku globalnym Nokia 5800 XpressMusic ma już prawie 7 milionów użytkowników, co oznacza, że miesięcznie ponad milion tych urządzeń znajduje nowych użytkowników! Informacje te niezwykle nas cieszą, gdyż nasze strategiczne założenia związane z tym produktem stają się rzeczywistością.

Druga dotykowa Nokia N97 kosztuje w Polsce 2999 zł. Czy ta cena nie jest za wysoka i nie odstraszy potencjalnym klientów? Na forach itp. można usłyszeć głosy, że cena jest stanowczo za duża. Jaką planujecie sprzedaż tego modelu? Można się spodziewać akcji promocyjnej?

PB: Nokia N97 to niezwykle zaawansowane urządzenie, które kierujemy do najbardziej wymagających użytkowników zainteresowanych najnowocześniejszymi rozwiązaniami, ale także do klienta biznesowego. Model ten zapewnia możliwość natychmiastowego umieszczania w Internecie ulubionych multimediów oraz nieustanny dostępu do ulubionych serwisów za pomocą w pełni osobistego wyświetlacza. Zastosowane w nim połączenie pełnej klawiatury QWERTY z ekranem dotykowym sprawia, że jest to również idealne narzędzie do pracy. W naszej strategii sprzedaży tego urządzenia znajduje się szereg działań, o których będziemy informować w niedługim czasie. Obecnie telefon można kupić w sieciach sprzedaży w cenie od 2699 do 2899 złotych. Planujemy również, że model ten niedługo trafi do sprzedaż u operatorów.

Jakie nadzieje widzicie w muzycznym serwisie Nokia Music Store? Ile już osób skorzystało z tego sklepu?

PB: Od uruchomienia Nokia Music Store w Polsce minął miesiąc. Na podstawie informacji zebranych w tym czasie jesteśmy bardzo zadowoleni z realizacji ambitnego planu, który sobie założyliśmy odnośnie liczby użytkowników korzystających z serwisu. Ponadto jesteśmy też bardzo pozytywnie zaskoczeni średnią wartością zakupów, która jest znacznie wyższa niż zakładaliśmy na początku. Biorąc pod uwagę, że uruchamiane są wciąż poszczególne elementy komunikacji marketingowej mamy nadzieję na dalszy wzrost liczby użytkowników. Wprowadzenie tej oferty w Polsce poprzedziliśmy pogłębionymi badaniami rynku. Wyniki, jakie otrzymaliśmy potwierdziły, że polscy użytkownicy, którzy dotychczas chcieli kupować legalną muzykę przez Internet, nie mieli dostępu do sklepu, który miałby ofertę spełniającą ich oczekiwania. Nokia Music Store oferuje obecnie w Polsce 4,5 miliona utworów, i liczba ta  stale rośnie, dlatego wierzymy, że dostarczyliśmy rynek realną alternatywę dla nielegalnej muzyki. Mamy nadzieję, że dzięki Nokia Music Store rynek dystrybucji muzyki w formacie elektronicznym w Polsce znacznie się poszerzy.

Kiedy można się spodziewać uruchomienia, oficjalnie, w Polsce serwisu z grami, aplikacjami i innymi tytułami – Nokia Ovi? Jakie będą ceny? Dokładnie tak jak za granicą – po przewalutowaniu?

PB: Ovi Sklep już teraz jest dostępny dla polskich użytkowników pod adresem https://store.ovi.com/ i udostępnia ponad 20 000 elementów do zakupu lub darmowego pobrania. Sklep z interfejsem w wersji angielskiej oferuje gry, aplikacje i multimedia. Ovi Sklep jest dostępny również już teraz w urządzeniach Nokia N97 oraz Nokia N86 8MP. Ponadto każdy użytkownik może pobrać aplikacje bezpośrednio ze sklepu i przesłać do swojego telefonu. Uruchomienie polskiej wersji Ovi Sklepu jest planowane w czwartym kwartale 2009, zaś ceny zostaną podane w momencie uruchomienia sklepu.

Skąd wziął się pomysł, aby sklep z aplikacjami nazwał Nokia Ovi? Dokładnie chodzi mi o słowo „Ovi”?

PB: Słowo „ovi” pochodzi z języka fińskiego i oznacza „drzwi”. Ovi to świat serwisów mobilnych usług Nokia, takich jak Ovi Share, Files on Ovi czy Ovi Maps. Niezależnie od tego, czy użytkownik będzie korzystał z Ovi z telefonu czy z komputera, otrzyma dostęp do tych samych usług, taki sam będzie również wygląd interfejsu. Platforma Ovi, znajdująca się na stronie www.ovi.com, ma stanowić dla użytkowników telefonów komórkowych swego rodzaju drzwi do mobilnego świata. I tak na przykład poprzez Ovi Share możemy dzielić się multimediami, w Ovi Sklepie możemy pobierać i kupować aplikacje i gry, a wszelkie pliki i dokumenty, także korporacyjne, możemy bezpiecznie przechowywać dzięki Files on Ovi. Z kolei Ovi Maps dają możliwość wcześniejszego zaplanowania trasy przez komputer i wgrania jej do telefonu. Wszystkie te i wiele innych elementów dostępne są poprzez platformę Ovi.

W tej chwili nie ma żadnych przecieków na temat telefonu firmy Nokia z technologią Dual-SIM. Czy można spodziewać się takiego modelu? Jeśli tak w jakim okresie? Ten rok? Przyszły?

PB: W najbliższym czasie Nokia nie będzie miała telefonu z technologią Dual-SIM.

Ile w tym roku polski oddział firmy Nokia zaprezentuje nowych telefonów w Polsce?

PB: Dotychczas, a więc w pierwszym półroczu, na polskim rynku pojawiło się lub wkrótce pojawi  15 modeli telefonów i ta liczba będzie się sukcesywnie zwiększać w drugim półroczu. Wśród nowości znajdują się tak strategiczne dla nas produkty jak Nokia N97, Nokia N86 8MP, Nokia E75 i Nokia E52 czy Nokia 5800 XpressMusic. Użytkownicy mogą więc znaleźć nowe modele Nokia w każdym segmencie, od multimedialnych Nseries, poprzez biznesowe Eseries, a na muzycznych kończąc. Obecne portfolio jest bardzo kompletne jeśli chodzi o wszystkie segmenty funkcjonalne i cenowe. Obejmuje ono także modele wprowadzone na rynek w zeszłym roku, które nadal cieszą się ogromną popularnością, co potwierdzają klienci posiadający urządzenia Nokia w swojej ofercie.

Jakie gadżety Nokii zostaną zaprezentowane w tym roku w Polsce?

PB: Nokia w tym roku dużą uwagę przykłada do akcesoriów zwiększających bezpieczeństwo rozmowy przez telefon w czasie podróży, przede wszystkim do zestawów głośnomówiących.  W ofercie mamy wiele urządzeń z tego segmentu o różnym stopniu zaawansowania, a na rynku pojawiać się będą kolejne propozycje. Ostatnimi modelami, który od niedawna dostępne są w polskich sklepach są popularny zestaw CK-600, zestaw CK-100 z instrukcjami głosowymi w języku polskim oraz zestaw HF-510 wyposażony w wyświetlacz. Nokia posiada w swojej ofercie również wiele akcesoriów do nawigacji, takich jak uchwyty do popularnych telefonów Nokia 6330, 6700, N97 czy E75. Fani muzyki również znajdą bogaty wachlarz akcesoriów zaspokajający ich potrzeby – wśród nich słuchawki stereo BH-905, zapewniające najlepszą jakość dźwięku dla najbardziej wyrafinowanych melomanów.

Czy Nokia planujecie w tym roku wystartować z jaką większą akcją marketingową promującą urządzenia marki Nokia w Polsce lub Europie?

PB: est jeszcze za wcześnie, by o tym mówić, ale na pewno będziemy chcieli podkreślić obecność przełomowego urządzenia na rynku tj. N97, jak również innych produktów i usług Nokia w Polsce.

Źródło: InfoNokia

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.