Xiaomi właśnie pozamiatało na rynku wearables. Jednym urządzeniem, a będą kolejne

Xiaomi właśnie pozamiatało na rynku wearables. Jednym urządzeniem, a będą kolejne15.06.2015 08:32
Mi Band
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Wiele raportów analityków wskazuje na to, że Xiaomi świetnie radzi sobie na rynku wearables, choć ma w swojej ofercie tylko jeden gadżet tego typu. Teraz Chińczycy sami pochwalili się wynikami sprzedaży opaski Mi Band.

Z najnowszego raportu firmy IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2015 roku Xiaomi dostarczyło ok. 2,8 mln swoich opasek wskakując tym samym na drugą pozycję na rynku inteligentnej galanterii obejmującej nie tylko opaski fitness, ale i smartwatche. Jest to o tyle ciekawe, że wśród liderów jest to jedyna firma, w przypadku której nie dało się ustalić wzrostu sprzedaży rok do roku, gdyż w analogicznym okresie roku ubiegłego Xiaomi na tym rynku jeszcze w ogóle nie było.

Liczba inteligentnych opasek i smartwatchy dostarczonych w pierwszym kwartale, Źródło zdjęć: © IDC
Liczba inteligentnych opasek i smartwatchy dostarczonych w pierwszym kwartale
Źródło zdjęć: © IDC

Chińskiemu producentowi wystarczyło zatem pół roku i jeden produkt, by zostawić w tyle Garmina, Samsunga i Jawbone'a i inne firmy o bogatym i rozbudowywanym od lat portfolio.

Teraz - jak donosi Xiaomi Today - firma oficjalnie chwali się, że globalnie rozesłała już 6 milionów opasek Mi Band. Nie oznacza to, że jej pozycja na podium się poprawiła, gdyż do w drugim kwartale do sklepów zdążył już trafić Apple Watch, ale liczba sama w sobie robi wrażenie. Zwłaszcza że Mi Band cieszy się sporym zainteresowaniem także w krajach, w których Xiaomi nie jest nawet oficjalnie obecne.

Mi Band, Źródło zdjęć: © Xiaomi
Mi Band
Źródło zdjęć: © Xiaomi

Sam zresztą przyczyniłem się do tego wyniku i nie żałuję, bo jest to produkt warty każdej złotówki. Dlatego też z niecierpliwością czekam na smartwatcha Xiaomi, który - według zapowiedzi przedstawicieli firmy - będzie mógł się poszczycić okrągłą tarczą i "najlepszym doświadczeniem użytkownika". Jeśli jego cena będzie atrakcyjna - a z pewnością będzie - zapowiada się prawdziwy hit.

Źródła: Xiaomi Today; IDC

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.