Zalety mobilnej bankowości

Zalety mobilnej bankowości06.04.2010 11:47
Komórkomania.pl

Klienci banków, którzy mają mobilny dostęp do pieniędzy mogą liczyć na wiele korzyści. Najważniejszą jest oczywiście zarządzanie środkami z praktycznie każdego miejsca w Polsce czy Europie – bankowość mobilna nie działa tylko w najbardziej odludnych obszarach.

Klienci banków, którzy mają mobilny dostęp do pieniędzy mogą liczyć na wiele korzyści. Najważniejszą jest oczywiście zarządzanie środkami z praktycznie każdego miejsca w Polsce czy Europie – bankowość mobilna nie działa tylko w najbardziej odludnych obszarach.

Do kogo jest skierowany m-banking?

Klient nie musi za każdym razem czekać na przesłanie danych z serwera. Aplikacja oferuje więc wysoką wydajność tam, gdzie nie dotarły jeszcze komórkowe sieci 3G. W miejscach, gdzie zasięg jest najsłabszy trzeba jednak korzystać z SMS-ów lub serwisów telefonicznych (IVR).

Te pierwsze pozwalają jedynie na realizowanie pasywnych operacji w rodzaju sprawdzenia stanu konta. Te drugie zostały jednak w ostatnich latach mocno rozbudowane. Dziś udostępniają nawet takie funkcje jak realizowanie przelewów czy zakładanie lokat.

Funkcje mobilnej bankowości

Jeszcze szerszy wachlarz opcji oferują aplikacje mobilne. Mają też jednak pewne wady. Strona internetowa ładuje się w praktycznie każdym telefonie. Nawet niedrogie, nowe aparaty obsługują wszystkie funkcje. Aplikacje tymczasem działają tylko w tych platformach, na które zostały napisane.

Bankowość mobilna jest lubiana przede wszystkim przez ludzi młodych (2/3 mobilnych klientów Bank of America ma mniej niż 35 lat), intensywnie korzystających z internetu, dużo podróżujących. Można tutaj znaleźć głównie mieszkańców dużych miast, dobrze wykształconych i chętnie wypróbowujących nowinki technologiczne.

Nie oznacza to jednak, że bankowość mobilna jest skierowana wyłącznie do mieszczuchów. Przykład krajów afrykańskich pokazuje, jak świetnie tego rodzaju platformy sprawdzają się tam, gdzie sieć placówek bankowych jest słabo rozwinięta, a szerokopasmowy dostęp do internetu to nadal dobro luksusowe.

Praktyczne zastosowania m-bankingu

M-banking da się stosować w każdej sytuacji – na imprezie w klubie, gdy znajomy zechce pożyczyć pieniądze, w pociągu podczas podróży służbowej z Warszawy do Gdańska czy w trakcie wakacji na Mazurach, kiedy okaże się, że właściciel pensjonatu nie akceptuje kart kredytowych.

Badania Compete z 2008 roku pokazują, jak bardzo bankowość mobilna zdążyła się już spopularyzować. 45% użytkowników klasycznych serwisów transakcyjnych uznaje dostęp do pieniędzy przez telefon komórkowy za “przydatny” lub “bardzo przydatny”. Tylko 12% respondentów całkowicie odrzuca możliwość korzystania z mobilnych platform finansowych.

Liczba transakcji przeprowadzanych za pośrednictwem komórek jest na razie mała w porównaniu do transakcji realizowanych za pośrednictwem zwykłych serwisów WWW. Z danych Compete wynika, że osoby korzystające z mobilnej sieci stosunkowo często stosują m-banking. Problem jest bardziej ogólny – to sama adaptacja komórkowego internetu.

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.