Zegarek Microsoftu - hit czy kolejna porażka?

Zegarek Microsoftu - hit czy kolejna porażka?16.04.2013 10:07
Koncept zegarka Microsoftu (fot. coroflot.com)
Adrian Nowak

Produktów, które nie są jeszcze oficjalnie rozwijane, nie powinno się spisywać na straty. Jednak w przypadku Microsoftu łatwo dostrzec pewną prawidłowość: firma bardzo kiepsko radzi sobie z tworzeniem własnych urządzeń mobilnych, i to już od wielu lat.

Microsoft to jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie - nie można mu tego odmówić. To koncern Gatesa zaprezentował pierwszy tablet z prawdziwego zdarzenia czy telefony skupione wokół społecznościowych funkcji. Jeśli jednak nie kojarzycie żadnego z tych produktów, to witam w klubie - wszystkie poniosły porażkę, ale jednocześnie były źródłem inspiracji dla konkurentów.

Wall Street Journal poinformował, że Microsoft pracuje już nad prototypem własnego zegarka, który prawdopodobnie będzie oparty na mobilnym Windowsie. Podobne projekty rozwijają konkurencyjne spółki, jak Google czy Apple. Na liście twórców nowej generacji inteligentnych zegarków są jeszcze Samsung, LG czy Sony. Wkrótce więc rynek może zostać zalany przez tego typu urządzenia.

Tutaj można by pogratulować Microsoftowi refleksu i zakończyć tekst, ale w praktyce sytuacja nie jest tak kolorowa, jak może się wydawać. Koncern z Redmond coraz bardziej skupia się na przenośnych gadżetach, bo rynek pecetów kurczy się błyskawicznie i już za kilka lat nie będzie można z niego wycisnąć zbyt wiele pieniędzy. Cała nadzieja w smartfonach, tabletach, zegarkach czy okularach AR, dlatego Microsoft koncentruje się właśnie na tym sektorze.

Niestety, jak pokazuje historia, spółka z Redmond największe problemy miała właśnie z popularyzacją swoich mobilnych gadżetów. Niezbyt wysoka sprzedaż tabletów Surface w ostatnich miesiącach tylko potwierdza, że koncern, choć potrafi stworzyć ciekawe urządzenia, nie umie przyciągnąć klientów.

Problemem może być również celowanie w tę samą grupę docelową co silni konkurenci. Gdy Amazon prezentował swój tablet, kierował go do użytkowników, którzy nie chcą wydawać zbyt dużo na takie urządzenie. Najbardziej wymagający zwykle sięgają właśnie po iPady albo topowe tablety Samsunga, a Surface z Windowsem to na sklepowych półkach raczej ciekawostka.

Microsoft nie potwierdził oficjalnie, że pracuje nad zegarkiem, jednak można być tego praktycznie pewnym. Świetny produkt to podstawa, jednak koncern z Redmond poza tworzeniem kolejnych urządzeń musi w jakiś sposób zainteresować nimi użytkowników. Apple i Samsung opanowały tę sztukę. Mobilne gadżety Microsoftu natomiast dotychczas zachęcały chyba tylko kolorową obudową - a i to nie zawsze.

Źródło: The Verge

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.