Zegarków tak dużo, takie inteligentne... WOW

Zegarków tak dużo, takie inteligentne... WOW10.01.2014 21:56
Andrzej Zagdański

Inteligentne zegarki stały się ostatnio tak inteligentne że aż nie potrafię ich zrozumieć. A właściwie nie potrafię pojąć... po co właściwie są.

[h4]Innowacje wprowadzane na siłę[/h4]

CES 2014 dobiega końca. Zobaczyliśmy wiele urządzeń: telewizory wygięte i wyginane, smartfony małe i duże, smartwotche tanie i drogie... A wszystko to jest "inteligentne", a przynajmniej w zamyśle ma takie być. Bo w rzeczywistości są głupie tak jak sam pomysł ich wprowadzenia. Spójrzmy na temat tego tekstu czyli inteligentne zegarki. Co jest podstawową funkcją zegarka? Uwaga, uwaga, niespodzianka... Informowanie o czasie. Ma być jak najdokładniejszy, jak najprostszy, ma wyglądać ładnie (jest częścią biżuterii) i trzymać na baterii maksymalnie długo. A co oferują nam smartwotche? Są brzydkie, wykonane z plastiku, trzymają na baterii jeden dzień. No ale są niesamowicie funkcjonalne: możemy wystukać wiadomość na malusieńkim ekraniku, odebrać połączenie lub zadzwonić (to takie SWAG gadać przez zegarek), przejrzeć powiadomienia a nawet zrobić zdjęcie z jakością kalkulatora. Chwila... czy nie lepiej, szybciej i wygodniej jest wyciągnąć smartfona z kieszeni?

[h4]To po co to wszystko? [/h4]

Odpowiedź na to pytanie jest prosta i niektórym znana, producenci o wyciąganiu pieniędzy myślą od samego rana. ( tak wiem, słaby rym). Gdy nie ma pomysłu na prawdziwą innowację na rynku, można wyprodukować niedopracowany chłam, rozreklamować go jako rewolucję i wciskać tym którzy się na to nabiorą. Proste.

Zegarkofon z możliwością włożenia karty SIM oraz Androidem bez zmodyfikowanego interfejsu na potrzeby mniejszych ekranów. Genialne w swej... głupocie., Źródło zdjęć: © Spidersweb
Zegarkofon z możliwością włożenia karty SIM oraz Androidem bez zmodyfikowanego interfejsu na potrzeby mniejszych ekranów. Genialne w swej... głupocie.
Źródło zdjęć: © Spidersweb

[h4]A co gdyby tak posilić się o coś prawdziwie nowego? [/h4]

Może by producenci zastanowili się czego naprawdę potrzebujemy? Od razu im podpowiem: może ultrawydajnych baterii? Może zamiast ścigać się na rdzenie, krotności zoomu czy ilość niepotrzebnych funkcji w zegarkach rozpocząć wyścig na miliamperogodziny? Sprzedaż chyba najpopularniejszego smart-zegarka czyli Galaxy Gear jest tragiczna, widać że nie jesteśmy aż takimi idiotami jak to myślał Samsung wprowadzając tak bezsensowne urządzenie w niezwykle wysokiej cenie na rynek? [photo]2681[/photo]

Jedynym ciekawym smartwatchem który widziałem jest Qualcomm Toq. Ciekawy z powodu technologii wyświetlacza - Mirasol. Dzięki niej jest spokojnie możemy liczyć na 4-5 dni pracy bez ładowania. A to ciągle jest za mało. No i sam zegarek nie wygląda bynajmniej jak element biżuterii lecz jak wielki dziwny kwadrat. Wciąż jednak jest to coś innego niż kolejne klony smartwatchy które zalały tegoroczne targi CES. Więcej o nim przeczytacie tutaj

[h4]Nadzieja umiera ostatnia[/h4]

Być może za jakiś czas zobaczymy jednak zegarek który nie zawiedzie oczekiwań. Jak na razie nadzieja w Apple i zegarku i Watch który może pokazać innym producentom jak to się robi.Bo jak na razie obecna, pierwsza generacja urządzeń zwanych inteligentnymi zegarkami jest, cytując klasyka, bublem. . Pomysł jest dobry ale wykonanie zawiodło. A my chcemy by to było ładne, funkcjonalne a zarazem nie przeładowane, tanie i by rzeczywiście było potrzebne. Bo jak na razie nie jest, i coś czuję że długo nie będzie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.