Zmiana podejścia Google'a do tematu aktualizacji przysłuży się wszystkim użytkownikom Androida. Oto dlaczego

Zmiana podejścia Google'a do tematu aktualizacji przysłuży się wszystkim użytkownikom Androida. Oto dlaczego10.11.2014 16:35
Android 5.0 Lollipop

Do tej pory proces aktualizacyjny po wydaniu nowej wersji Androida zaczynał się od Nexusów, a użytkownicy innych smartfonów i tabletów na aktualizację musieli czekać przynajmniej kilka miesięcy. Teraz w końcu zaczyna się to zmieniać, co jest dobrą wiadomość dla wszystkich użytkowników zielonego systemu.

System operacyjny to przede wszystkim stojące za nim aplikacje. Gdyby było inaczej, to ładny, spójny i szybki Windows Phone miałby dziś przynajmniej 30% udziału na rynku, a Samsung do swoich urządzeń pakowałby Tizena. Możemy się zachwycać cieszącym oko interfejsem Androida 5.0, ale ten będzie niczym, jeśli Google Play nie zostanie zasypany apkami zgodnymi z założeniami Material Design. A nie zostanie, dopóki deweloperom nie będzie się opłacało ich robić.

Cofnijmy się teraz do końcówki 2013 roku. W październiku debiutuje Android 4.4 KitKat, a wraz z nim nowe funkcje. Jedna z najważniejszych to Immersive Full-Screen Mode, która na urządzeniach z przyciskami software'owymi pozwala uruchomić aplikacje w trybie pełnoekranowym. Oczywiście najpierw deweloperzy muszą o implementację tego trybu zadbać, ale czy jest to ruch opłacalny? Postawcie się na miejscu dewelopera, który w styczniu 2014 roku zagląda do statystyk Androida i widzi coś takiego:

Statystyki Androida - styczeń 2014, Źródło zdjęć: © developer.android.com
Statystyki Androida - styczeń 2014
Źródło zdjęć: © developer.android.com

Twórcy aplikacji liczby te mówią wszystko. Jeśli poświęci swój czas na wprowadzenie pełnego wsparcia dla najnowszej wersji systemu, to z nowości skorzysta 1 na 100 potencjalnych użytkowników. O wiele bardziej opłacalne będzie dla niego zaprojektowanie nowej ikony, bo ta zmiana przynajmniej obejmie wszystkich użytkowników.

Dlaczego o tym wszystkim piszę? Jak już zapewne wiecie, LG zapowiedziało już na ten tydzień Lollipopa dla G3, a na horyzoncie widać już aktualizacje dla Moto X, Galaxy S5 i Galaxy S4, z czego niestety nie wszyscy się ciszą. Część użytkowników Nexusów czuje się oszukana, bo przecież te urządzenia mały dostawać aktualizacje znacznie szybciej, a inni twierdzą, że żadnego przełomu i tak nie ma, bo kilka modeli nie zwalczy fragmentacji. Może i nie od razu, ale z pewnością przyspieszą cały proces.

Możemy bezpiecznie założyć, że w ciągu kilku najbliższych tygodni zostaną zaktualizowane najpopularniejsze smartfony na rynku, a popularność Lollipopa będzie rosła szybciej niż jakiejkolwiek wersji Androida. Więc nie, drodzy użytkownicy Nexusów, nie zostaliście oszukani. Wręcz przeciwnie - dostaliście najlepszy prezent, jaki mogliście sobie wymarzyć - szybszy wzrost popularności używanego przez Was systemu.

Bo powiedzmy sobie szerze: ile aplikacji w najbliższej przyszłości dostałoby interfejs w Material Design, gdyby Android 5.0 obecny był tylko na garstce Nexusów? 0,1% przy dobrych wiatrach? Niech dzięki szybkim aktualizacjom innych modeli liczba ta wzroście do 0,5%, to i tak mamy przełom.

Zanosi się na to, że za 2 miesiące po raz pierwszy w historii Androida naprawdę będzie dla kogo robić aplikacje pod nową wersję systemu, a to powinno ucieszyć wszystkich użytkowników systemu Google'a.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.