Zrywają umowy, żeby mieć iPhone'a. Powariowali?

Zrywają umowy, żeby mieć iPhone'a. Powariowali?01.12.2011 13:00
iPhone pożądany bardziej, niż możnaby sądzić (fot. thirteenc.blogspot.com)
Kamil Homziak

Latem informowaliśmy, że iPhone to najbardziej pożądany telefon w Stanach Zjednoczonych. Czy naprawdę wart jest tego, aby zerwać umowę i płacić karę?

Latem informowaliśmy, że iPhone to najbardziej pożądany telefon w Stanach Zjednoczonych. Czy naprawdę wart jest tego, aby zerwać umowę i płacić karę?

Według ankiety przeprowadzonej przez CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) w Stanach Zjednoczonych aż 45% z nich zerwało umowę z dotychczasowym operatorem i zapłaciło karę umowną tylko po to, by móc się cieszyć nowym iPhone'em (4S, starsze modele były wybierane sporadycznie). Co trzecia osoba z grupy ankietowanych przy okazji zmieniła operatora, a aż siedem na dziesięć musiało zapłacić ponad 100 dolarów za wcześniejsze zerwanie umowy. Najbardziej chętni na 4S byli ci, którzy już wcześniej mieli do czynienia z jakimś modelem iPhone'a (aż 71%). Odsetek osób przechodzących z innej platformy wyniósł 18%, a dla 11% model 4S miał być pierwszym smartfonem.

30% osób postanowiło wymienić czwórkę na wersję 4S, ale tylko co czwarta zrobiła to w sklepie stacjonarnym lub przez internetowy Apple Store. Zdecydowana większość (75%) wolała kupić urządzenie u operatora. Mimo wysokiej ceny 23% nabywców zdecydowało się na największy wariant pojemnościowy, czyli 64 GB. Kobiety z kolei bardziej zwracają uwagę na kolor - gdyby miały do wyboru białego iPhone'a 4 i czarnego 4S, zdecydowałyby się na pierwszego, starszego.

Czy te wyniki zaskakują? Niekoniecznie, w końcu dotyczą Ameryki, a jej mieszkańcy cenią produkty rodzimego Apple'a. Trudno przypuszczać, aby w Polsce aż tyle osób rozwiązywało przedterminowo umowy i kupowało iPhone'a, zwłaszcza że kosztuje on znacznie więcej. Kary za rozwiązanie umowy też są raczej wyższe. Najbardziej zdroworozsądkowo do sprawy podchodzi płeć piękna: skoro iPhone 4 i iPhone 4S nie różnią się wyglądem, to po co przepłacać za nowszy model? :)

Źródło: Electronista

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.