Zuckerberg chce, byś rozmawiał ze swoimi okularami. Oto Ray-Ban Meta

Zuckerberg chce, byś rozmawiał ze swoimi okularami. Oto Ray-Ban Meta28.09.2023 15:38
Ray-Ban Meta
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Podczas konferencji Meta Connect 2023 Mark Zuckerberg pokazał drugą generację swoich inteligentnych okularów. A w zasadzie dopiero o tej wersji można powiedzieć, że jest inteligentna.

Okulary Ray-Ban Stories z 2021 roku pozwalały głównie na odtwarzanie muzyki i rejestrowanie filmów. Co prawda miały wbudowanego wirtualnego asystenta, ale bardzo prymitywnego.

Zuckerberg chwali się, że nowe Ray-Ban Meta to pierwsze okulary zasilane przez sztuczną inteligencję Meta AI.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kamera solarna z akumulatorem w super cenie – recenzja Foscam B4

Z okularami Ray-Ban Meta można rozmawiać

Co prawda nowe okulary wciąż nie mają wyświetlacza, ale pozwalają na głosową komunikację z wirtualnym asystentem. Co ciekawe, Meta AI zbiera dane nie tylko z wbudowanych mikrofonów, ale i aparatu.

Podczas wystąpienia Zuckerberg podał przykład spaceru po mieście, gdy wystarczy spojrzeć na jakiś obiekt i zadać pytanie typu "Hej Meta, co to za budynek?". Asystent ma udzielić konkretnej odpowiedzi.

Ray-Ban Meta, Źródło zdjęć: © Meta
Ray-Ban Meta
Źródło zdjęć: © Meta

Niestety choć okulary Ray-Ban Meta będą dostępne w 15 krajach na całym świecie, dostępność asystenta Meta AI początkowo ma być ograniczona do Stanów Zjednoczonych. Na razie nie wiadomo, co z ewentualną dalszą ekspansją.

Co jeszcze potrafią okulary Ray-Ban Meta?

Okulary mają wbudowane pięć mikrofonów, dwa głośniki, 12-megapikselowy aparat, czujnik dotyku w oprawce oraz czip Snapdragon AR1 Gen 1.

Korzystając z Ray-Ban Meta można:

  • wysyłać wiadomości SMS oraz na Messengerze i Whatsappie;
  • prowadzić rozmowy głosowe;
  • słuchać muzyki;
  • nagrywać 6-sekundowe filmy 1080p;
  • transmitować wideo na żywo na Facebooku lub Instagramie.

Wygląd? Marka Ray-Ban przygotowała dwa fasony i cztery kolory oprawek, siedem kolorów soczewek oraz cztery rodzaje szkieł (w tym korekcyjne, przeciwsłoneczne i fotochromowe). Łącznie dostępnych ma być ponad 150 kombinacji oprawek i soczewek.

Ray-Ban Meta w wersji Wayfarer oraz Headliner, Źródło zdjęć: © Licencjodawca
Ray-Ban Meta w wersji Wayfarer oraz Headliner
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Wbudowana bateria ma wystarczyć na 4 godziny ciągłej pracy. Czas ten można jednak wydłużyć do deklarowanych 36 godzin dzięki etui, które pełni jednocześnie funkcję powerbanka.

Ray-Ban Meta: cena i dostępność

Choć okulary Ray-Ban Meta mają na stronie producenta w pełni spolszczoną witrynę produktową, na razie nie będzie można ich kupić w Polsce. Na 17 października zaplanowano start sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Austrii, Belgii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Finlandii, Norwegii, Danii, Szwecji oraz Australii.

W USA ceny startują z poziomu 299 dol., czyli równowartości 1300 zł bez podatków.

Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.