Co to jest system call center? Poznaj infolinię do obsługi klienta

Co to jest system call center? Poznaj infolinię do obsługi klienta20.09.2022 15:28
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany Thulium

Przedsiębiorcy każdego dnia opracowują coraz nowsze sposoby na pozyskanie i zatrzymanie jak największej liczby klientów w swoich przedsiębiorstwach. Większość z nich stawia na wysokiej jakości usługi, przystępne ceny i precyzyjne przedstawienie perswazyjnej oferty. Naszym zdaniem to nie wszystko, ponieważ kluczem do sukcesu, a zarazem znakomitym wyróżnikiem jest automatyczne rozwiązywanie standardowych problemów klientów – za pośrednictwem skutecznego systemu call center. Właśnie o tym porozmawiamy w dzisiejszym artykule. Wyjaśnimy, czym właściwie jest oprogramowanie call center i jak możesz na tym skorzystać. Miłej lektury!

System call center – co to właściwie jest?

Systemy call center to zaawansowane narzędzia umożliwiające sprawne i bezproblemowe obsługiwanie połączeń przychodzących. Są wyposażone w wirtualną, wbudowaną centralę telefoniczną VoIP (ang. Voice over Internet Protocol), funkcję oddzwonień oraz możliwość identyfikacji klienta z historią kontaktu.

Na czym dokładnie polega system call center?

Nowoczesne rozwiązania call center usprawniają obsługę klienta telefonicznego na dwóch płaszczyznach:

  • automatyzacji obsługi konsumentów (czyli kompleksowym odciążeniu konsultanta od podstawowych zadań),
  • wsparciu telemarketera (w tym przypadku chodzi o "zdjęcie" niektórych obowiązków z konsultanta – np. przeprowadzania wstępnej rozmowy telefonicznej z tzw. zimnym leadem).

Co ważne – oprogramowania call center, w zależności od wybranego usługodawcy, oferują kluczowe funkcje analityczne (np. weryfikacja efektywności pracy telemarketera), a także opcje związane z uzyskiwaniem konkretnych raportów (np. sprzedażowych).

Co możesz zyskać dzięki call center?

Wyjątkowo użyteczne funkcjonalności call center mogą sprawić, że pozyskasz większą liczbę klientów, gwarantując im dodatkowo wysokiej jakości doświadczenia zakupowe lub pozytywne wrażenia związane z profesjonalną obsługą klienta. Wpłynie to również na lojalność Twoich konsumentów i partnerów biznesowych.

System call center – zalety

Korzyści wiążące się z inwestycją w system call center to m.in.:

  • automatyzacja obsługi klienta,
  • wsparcie telemarketera,
  • analiza pracy telemarketera,
  • bezproblemowe generowanie raportów sprzedaży za pośrednictwem systemu,
  • większa satysfakcja klientów,
  • lojalność konsumentów,
  • optymalizacja wydajności pracy Twojego zespołu.

Warto również wspomnieć, że system call center pozwala nie tylko lepiej zarządzać działem telemarketerów, ale także zatrudniać mniej osób, przy uzyskaniu tych samych lub nawet lepszych rezultatów – za sprawą szeroko pojętej automatyzacji.

Jak system call center automatyzuje obsługę klienta?

Automatyzacja obsługi klienta w systemie call center to m.in.:

  • pilnowanie ustalonych terminów przez oprogramowanie call center,
  • automatyczne wysyłanie wiadomości SMS,
  • natychmiastowe rozpoznawanie numeru klienta i przekazywanie mu najważniejszych informacji o jego sprawie (np. o statusie zamówienia),
  • kolejkowanie oczekujących konsumentów,
  • automatyczna obsługa klienta dzwoniącego na infolinię (w początkowej fazie można korzystać z nagranych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, wykorzystując system IVR).

Warto również wspomnieć, że system call center znacząco ułatwia pracę zatrudnionych konsultantów poprzez aspekty:

  • oddzwonienia – funkcje oprogramowań call center przypominają konsultantom o kontakcie z priorytetowymi klientami,
  • kolejkowanie połączeń – dzięki temu klienci wiedzą, ile dokładnie mają czekać na konsultanta (połączenie nie zostanie zakończone, nawet jeśli wszyscy konsultanci będą zajęci),
  • zarządzanie ruchem – zaawansowane mechanizmy i skomplikowane algorytmy pilnują, aby klient zawsze dodzwonił się do odpowiedniej osoby.

Zależy Ci na tym, aby zaimponować klientom wysokim poziomem obsługi na infolinii? A może chcesz, żeby zadowolenie konsumentów i partnerów biznesowych stało się strategicznym sposobem wyróżnienia Twojej firmy wśród konkurencji? W takim razie sprawdź ofertę call center na stronie Thulium!

Artykuł sponsorowany Thulium
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie