Skuteczność kampanii marketingowych SMS

Skuteczność kampanii marketingowych SMS20.12.2022 12:07
Źródło zdjęć: © materiały partnera
Artykuł sponsorowany Apifonica

Skuteczna komunikacja w biznesie wpływa na rozwój każdej firmy i prowadzonych przez nią projektów biznesowych. To nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale możliwość przeprowadzenia bardzo skutecznych działań marketingowych i ich monitoring.

Czy kampanie marketingowe można spersonalizować?

W dzisiejszych czasach, gdzie prym wiodą Machine Learning i sztuczna inteligencja, często zastanawiamy się, czy tak tradycyjne rozwiązanie, jak kampanie SMS, są skuteczne. Tymczasem współczesne rozwiązania bazują na najnowocześniejszych algorytmach, które nie tylko umożliwiają dopasowanie kampanii SMS do prowadzonego biznesu, ale pozwalają na bieżący monitoring i ocenę skuteczności działań. Na ich podstawie otrzymanych wyników możemy weryfikować cele komunikacji i podejmować opłacalne dla firmy decyzje.

Warto wiedzieć, na co wpływa personalizacja kampanii. To możliwość wykorzystania tzw. dynamicznych danych, dzięki którym możemy, np. zwracać się do odbiorcy po imieniu czy generować w wiadomości dedykowane kody rabatowe oraz unikalne linki. Dzięki opcji śledzenia adresów URL dowiemy się, w jaki sposób odbiorca reaguje na daną wiadomość i czy generowane są konwersje. Co to oznacza? Wiemy, czy po przeczytaniu wiadomości, użytkownik klika w link i przechodzi na stronę marki lub produktu.

Decydując się na przeprowadzenie kampanii SMS z użyciem linków warto, aby były one automatycznie skracane i dopasowane do wymogów wiadomości tekstowych. Optymalnie, jeśli linki zajmują około 20 znaków. Wiadomość jest wówczas czytelniejsza dla odbiorcy i można w niej zamieścić więcej informacji.

Jeśli zastanawiasz, się czy kampanie SMS wpłyną wydatki Twojej firmy, pamiętaj, że to jedno z tańszych narzędzi marketingowych. Dzięki odpowiedniej optymalizacji działań, a przede wszystkim wybierając najlepsze na rynku rozwiązania, możemy zaoszczędzić nawet 60% z budżetu na daną kampanię. Platformy oferowane przez najlepszych na rynku dostawców, zintegrowane z systemem informatycznym firmy, nie tylko umożliwiają szybką obsługę kampanii, ale oferują zaawansowane narzędzia, które sprawdzają bazę danych, usuwają z niej duplikaty oraz błędne dane, przez co mamy pewność, że kampania jest kierowana do właściwej grupy odbiorców, a SMS-y nie trafiają w przysłowiową próżnię.

Jak przeprowadzić kampanię SMS?

Po wyborze odpowiedniego narzędzia wystarczy zarejestrować się na dedykowanej platformie i od razu można przystąpić do projektowania kampanii. Zostanie Ci przypisany unikalny numer alfanumeryczny, z którego będą wysyłane wiadomości SMS. Ważne, aby wybrany dostawca oferował przyjazne użytkownikowi i intuicyjne rozwiązania, ponieważ nie każdy marketingowiec jest programistą.

W jakich branżach sprawdzają się wiadomości SMS?

Kampanie SMS są skuteczne w wielu branżach, ale zwłaszcza tych związanych z e-commercem. Tego typu firmy muszą w szybkim czasie dotrzeć do wielu klientów, informując ich np. o atrakcyjnych promocjach czy planowanych kampaniach dla stałych klientów. Wiadomości SMS w komunikacji biznesowej wykorzystują też firmy transportowe (np. kurierskie), firmy zajmujące się przewozem osób czy firmy zajmujące się usługami bukmacherskimi. Kampanie SMS to także środek komunikacji w organizacji międzynarodowych oraz tych działających non-profit.

Artykuł sponsorowany Apifonica
Źródło artykułu:Artykuł sponsorowany
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie