Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat
To niewiarygodne, jak daleko Huawei zaszedł na rynku mobilnym w ciągu kilku lat.
03.11.2016 | aktual.: 03.11.2016 18:41
Przed kilkoma laty Huawei znany był konsumentom głównie z produkcji routerów i modemów. Smartfony były dostępne w sklepach i w ofertach operatorów, ale zwracały na siebie uwagę co najwyżej niską cenę. Telefony tej firmy miały raczej łatkę taniego, niepewnego sprzętu firmy, której nazwy nikt nie potrafił wymówić.
W Polsce o Huaweiu głośno zrobiło się latem 2011 roku
Wtedy to Huawei oraz sieć Play ruszyli z głośną kampanią "Testuj Smartfona", której twarzą był Kuba Wojewódzki. W ramach akcji jej bohater - smartfon Huawei Ideos U8500 - został rozesłany do 150 000 osób, którzy mieli dwa tygodnie na zapoznanie się z urządzeniem.
Przypomnę tylko, że mówimy o lecie 2011 roku. Było to rok po premierze pierwszego smartfona z linii Galaxy S, kiedy to mnóstwo Polaków miało w kieszeniach zwykłe komórki Nokii, a smartfony znało co najwyżej z reklam. Wiele osób dzięki tej kampanii miało pierwszy kontakt nie tylko z marką Huawei, ale i smartfonami w ogóle. Takie były zresztą jej założenia.
Problem w tym, że Huawei Ideos U8500 był paździerzem jakich mało
3,2-calowy ekran 480p, 1-rdzeniowy procesor z zegarem 528 MHz i 256 MB pamięci RAM - już pięć lat mówiliśmy o najniższej możliwej półce. Ten telefon działał okropnie, przy czym już samo użycie słowa "działał" to nadużycie.
W akcji "Testuj Smartfona" wzięło udział paru moich znajomych. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że już nigdy nie wezmą do ręki żadnego huaweia, a i ogólnie do smartfonów jeszcze długo podchodzili niechętnie.
Huawei dziś
Od tej niefortunnej akcji minęło 5 lat. Co się zmieniło? Huawei znajduje się na podium wśród największych producentów smartfonów na świecie, a w Polsce - jak wynika z danych z maja 2016 - logo tej firmy ma na obudowie co piąty sprzedany smartfon.
Huawei dobrze radzi sobie z budowaniem wizerunku marki premium
Flagowe smartfony z linii Huawei P zna każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem. Do ich promowania firma zatrudnia zresztą celebrytów. Ambasadorami Huaweia są m.in. Henry Cavill, Scarlett Johansson czy Robert Lewandowski.
Nie można również zapomnieć o tym, że aparat Huaweia P9 sygnowany jest logotypem Leiki - firmy, która jest ikoną fotografii.
- Rok 2011 - Huawei za własną kasę wysyła ludziom 150 000 swoich ledwo zipiących low-endowców, byle tyle jak najwięcej osób o nim usłyszało.
- Rok 2016 - Huawei ma telefon stworzony we współpracy z Leicą i ekskluzywnym studiem projektowym Porsche Design, który kosztuje tyle, co dwa iPhone'y.