Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat

To niewiarygodne, jak daleko Huawei zaszedł na rynku mobilnym w ciągu kilku lat.

Huawei Mate 9 Porsche Design to symbol drogi, którą Huawei pokonał przez ostatnich kilka lat
Miron Nurski

03.11.2016 | aktual.: 03.11.2016 18:41

Huawei kiedyś

Przed kilkoma laty Huawei znany był konsumentom głównie z produkcji routerów i modemów. Smartfony były dostępne w sklepach i w ofertach operatorów, ale zwracały na siebie uwagę co najwyżej niską cenę. Telefony tej firmy miały raczej łatkę taniego, niepewnego sprzętu firmy, której nazwy nikt nie potrafił wymówić.

W Polsce o Huaweiu głośno zrobiło się latem 2011 roku

Wtedy to Huawei oraz sieć Play ruszyli z głośną kampanią "Testuj Smartfona", której twarzą był Kuba Wojewódzki. W ramach akcji jej bohater - smartfon Huawei Ideos U8500 - został rozesłany do 150 000 osób, którzy mieli dwa tygodnie na zapoznanie się z urządzeniem.

Plakat sieci Play z 2011 roku
Plakat sieci Play z 2011 roku

Przypomnę tylko, że mówimy o lecie 2011 roku. Było to rok po premierze pierwszego smartfona z linii Galaxy S, kiedy to mnóstwo Polaków miało w kieszeniach zwykłe komórki Nokii, a smartfony znało co najwyżej z reklam. Wiele osób dzięki tej kampanii miało pierwszy kontakt nie tylko z marką Huawei, ale i smartfonami w ogóle. Takie były zresztą jej założenia.

Problem w tym, że Huawei Ideos U8500 był paździerzem jakich mało

3,2-calowy ekran 480p, 1-rdzeniowy procesor z zegarem 528 MHz i 256 MB pamięci RAM - już pięć lat mówiliśmy o najniższej możliwej półce. Ten telefon działał okropnie, przy czym już samo użycie słowa "działał" to nadużycie.

W akcji "Testuj Smartfona" wzięło udział paru moich znajomych. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że już nigdy nie wezmą do ręki żadnego huaweia, a i ogólnie do smartfonów jeszcze długo podchodzili niechętnie.

Huawei dziś

Od tej niefortunnej akcji minęło 5 lat. Co się zmieniło? Huawei znajduje się na podium wśród największych producentów smartfonów na świecie, a w Polsce - jak wynika z danych z maja 2016 - logo tej firmy ma na obudowie co piąty sprzedany smartfon.

Huawei dobrze radzi sobie z budowaniem wizerunku marki premium

Flagowe smartfony z linii Huawei P zna każdy, kto choć trochę interesuje się rynkiem. Do ich promowania firma zatrudnia zresztą celebrytów. Ambasadorami Huaweia są m.in. Henry Cavill, Scarlett Johansson czy Robert Lewandowski.

Obraz

Nie można również zapomnieć o tym, że aparat Huaweia P9 sygnowany jest logotypem Leiki - firmy, która jest ikoną fotografii.

Zaprezentowany dziś Huawei Mate 9 Porsche Design to idealne podsumowanie ostatnich lat działalności firmy
  • Rok 2011 - Huawei za własną kasę wysyła ludziom 150 000 swoich ledwo zipiących low-endowców, byle tyle jak najwięcej osób o nim usłyszało.
  • Rok 2016 - Huawei ma telefon stworzony we współpracy z Leicą i ekskluzywnym studiem projektowym Porsche Design, który kosztuje tyle, co dwa iPhone'y.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)