4,6 mln Xperii Z w 40 dni? Sony ma powody do zadowolenia
Nie tylko Samsung i Apple mogą cieszyć się ze świetnych wyników sprzedaży flagowych modeli. Dział mobilny Sony również ma powody do zadowolenia. Według przewidywań analityków w ciągu 40 dni japońskiemu gigantowi udało się sprzedać aż 4,6 mln Xperii Z.
16.04.2013 | aktual.: 16.04.2013 20:39
O tym, że Xperia Z ma duże szanse na odniesienie sukcesu rynkowego, wspominałem w pierwszych wrażeniach z korzystania z nowego smartfona Japończyków. To pierwszy model Sony, któremu udało się pozytywnie wyróżnić na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Xperia Z była prezentowana jako pierwszy globalnie dostępny Android z 5-calowym ekranem Full HD. Potężne podzespoły zostały zamknięte w oryginalnej obudowie z tafli hartowanego szkła, która zapewnia zwiększoną wytrzymałość i wodoodporność. W podsumowaniu wrażeń napisałem:
Japońskiej firmie uda się też zapewne wyprzedzić całą konkurencję i jako pierwszej wprowadzić na nasz rynek telefon z ekranem Full HD. Sony musi więc zadbać o odpowiednie wsparcie sprzedaży.
Rzeczywiście, prezentacja Xperii Z na początku roku (targi CES 2013) była strzałem w dziesiątkę. Zastosowano nieco słabsze podzespoły (głównie ekran i procesor, gdyż firma musiała odpowiednio wcześniej rozpocząć masową produkcję urządzenia), ale za to Sony mogło bardzo szybko wprowadzić na rynek nowego flagowca i wystartować z szeroko zakrojoną kampanią promocyjną. Była to zresztą największa w historii Sony Mobile Communication (wcześniej SE) kampania. Trwała już od lutego, a telefon wszedł do globalnej sprzedaży dopiero w marcu.
[solr id="komorkomania-pl-154139" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/4054,androidowe-flagowce-2013-okiem-redakcji-komorkomania-tv" _mphoto="flagowce2013-154139-270x-a4e0593.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3753[/block]
Przez ponad miesiąc na rynku high-endowych Androidów z ekranami Full HD Xperia Z nie miała w zasadzie żadnej konkurencji. HTC dopiero teraz poradziło sobie z dostawami One'a, który zadebiutuje wreszcie pod koniec miesiąca, a na zaprezentowanego znacznie później Samsunga Galaxy S 4 trzeba poczekać jeszcze kilka tygodni. Sony wykorzystało swoją szansę idealnie. Jeżeli prognozy analityków się sprawdzą, japoński gigant może liczyć nawet na około 4,6 miliona sprzedanych flagowców w ciągu zaledwie 40 dni. Duże zainteresowanie modelem na naszym rynku potwierdziła Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile Polska, chociaż nie mogła przedstawić jeszcze konkretnych danych:
Kolejne dostawy Xperii Z, które tylko wjadą do magazynów operatorów, od razu się rozchodzą. W niektórych punktach sprzedaży były nawet zapisy na zeszyt. Premiera Sony Xperia Z się udała i smartfon spodobał się konsumentom.
To świetny wynik. Szczególnie że cena startowa telefonu jest wysoka - 2800 zł. Nawet jeśli sprzedaż spadnie po wejściu Galaxy S 4, na którego reklamę Samsung na pewno nie będzie szczędził, Sony może być bardzo zadowolone.
Źródło: GSMInsider : własne