iPhone zwycięża w rankingu poziomu satysfakcji klientów

Według najnowszej ankiety badającej poziom satysfakcji klienta po zakupie wybranego smartfona, niepodważalnym zwycięzcą w tej kategorii jest firma Apple. Kupując iPhone'a będziecie najprawdopodobniej zadowoleni ze swojego wyboru.

iPhone 4S
iPhone 4S
Kamil Bąkowski

Firma analityczna J.D. Power przeprowadziła badania dotyczące poziomu satysfakcji klienta po zakupie smartfona na rynku amerykańskim. Zgodnie z przedstawionymi danymi najbardziej zadowalającym produktem jest iPhone. Firma Apple uzyskała wynik 849 w skali 1000 punktów, zajmując pierwsze miejsce w tym rankingu. Większość posiadaczy iPhone'ów jest bardzo zadowolona z prostoty obsługi, jak i wyglądu urządzenia.

Co ciekawe na drugim miejscu w rankingu producentów znalazła się firma HTC z wynikiem 790 punktów, wyprzedzając Samsunga, który uzyskał 782 punktów. Jak okazuje się nie zawsze najpopularniejsze smartfony na rynku (patrz urządzenia Samsunga) są również tymi najbardziej zadowalającymi użytkowników.

Na miejscu czwartym i piątym znalazły się firmy takie jak: Motorola oraz Nokia. Pierwsza z nich uzyskała 777 punktów, druga 763.
Na wynik końcowy w ocenie satysfakcji klienta składały się odpowiedzi dotyczące kilku kluczowych kategorii, w tym: działania (33%), wyglądu (23%), funkcji (22%) oraz prostoty obsługi smartfona (22%).

Jak okazuje się kluczową rolę w poziomie satysfakcji klienta odgrywają sieci społecznościowe. Według firmy J.D. Powers możliwość sprawdzania na bieżąco informacji z serwisów społecznościowych takich jak Twitter, Facebook za pomocą smartfona wpływa pozytywnie na wyniki ankiety. Co więcej, osoby korzystające z sieci społecznościowych, a także grające w gry na smartfonach częściej korzystają z usług mobilnych i są z nich bardziej zadowolone.

Według przeprowadzonej ankiety 47% klientów wybiera swojego przyszłego smartfona patrząc na jego funkcje (np. system operacyjny, aparat, aplikacje społecznościowe, itp.) - rok temu było to odpowiednio 57%. Ważnym elementem jest cena, blisko 1/5  konsumentów (19%) wybiera swój telefon kierując się tym kryterium.
Ankieta firmy analitycznej została przeprowadzona na grupie 8736 posiadaczy smartfonów.

Jak nie trudno zgadnąć, Apple ma powody do zadowolenia. Kluczem do sukcesu w rankingu badającym poziom satysfakcji po zakupie smartfona jest ogólne działanie sprzętu Apple'a. W przypadku producentów telefonów z Androidem wynik może być gorszy m.in. ze względu na różnorodność sprzętową - telefony niskobudżetowe z platformą Google'a mogą nie satysfakcjonować klientów, ze względu np. na ich wolne działanie.

Wydaje się ciekawe, że wygląd  iPhone'a wpłynął na wynik końcowy ankiety. Apple wkrótce odejdzie od telefonu z 3,5 calowym ekranem na rzecz urządzenia z większym wyświetlaczem. Czy spodoba się to wszystkim nowym użytkownikom? Odpowiedź poznamy po premierze urządzenia 12 września tego roku. 
Pytanie do naszych czytelników -  Co Was skłania do wyboru smartfona? Czy na pierwszym miejscu jest cena, a może platforma mobilna, funkcje czy dostępne aplikacje?

Źródło: J.D. powers

Źródło artykułu:WP Komórkomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)